2010. július 8., csütörtök

Joghurtos citromfagyi

Ilyen pőre egyszerűségében fotóztam le, nem kell ezt túlragozni - nagyon finom és kész! Annak ellenére mondom ezt, hogy nem rajongok a savanykás, gyümölcsös fagyikért, inkább a tejes, tejszínes finomságok drukkere vagyok. De ez a fagyi tényleg finom. Persze ebben is van joghurt és tejszín, ergo ügyesen fonódik össze a krémesség a citrusos fanyarsággal, az eredmény pedig igazi kánikula édesség.


Persze ha már fagyi, a recept Egycsipet-től származik, és a Kifőztük új számából néztem ki magamnak. Nagyon egyszerű az elkészítése, nem kell főzni, csak egyszerűen összekutyulni és lehűteni. Én fagyigéppel hűtőttem fagyi állagúvá, de ugyanolyan jól működne sztem a botmixeres átkeverés is 2szer, 3szor mélyhűtés közben.

  • Leírom ide a hozzávalókat, hátha valaki ihletet kap tőlem is:
    280 g natúr joghurt
    2 dl tejszín
    17 dkg cukor
    1 dl frissen facsart citromlé
    1 citrom héja
    csipet só

A citromlevet, a cukrot, a sót és a joghurtot összemixeltem, majd egy órácskára betettem a mélyhűtőbe. Amikor kellően lehűlt, felvertem a tejszínt, hogy tartása legyen és összekevertem a citromos alappal, végül a fagyigépbe töltöttem az egészet, ami kb. 3/4 - 1 óra alatt kikeverte, lehűtötte a fagyit.

Nem rögtön estem neki, estére készült, így letakartam a tartályban és visszatettem a fagyasztóba, majd pedig fogyasztás előtt 10 perccel kivettem, hogy könnyebb legyen adagolni.

Szuperfinom, hűs nyári édesség!

Nincsenek megjegyzések: