2010. július 15., csütörtök

Kukorica-krémleves - a 200. bejegyzésem!



Tegnap előtt készült ez a szuperfinom leves... és csak dicsérni tudom. Gyorsan elkészül, laktató, gazdag ízű étel, és langyosan igazi nyári csemege.

Tamás azt kérdezte, mielőtt nekiláttam, hogy előbbre lesz-e a világ azzal, hogy én egy kukorica-krémlevest készítek. Hm... erre feltétlen választ kellett találnom. És a válasz: IGEN. A következtetést pedig a halk belapátolásból és a méltató hümmögésből vontam le. :-)


Hozzávalók:

  • 2 doboz konzervkukorica (ebből az egyik most akciós és kicsit nagyobb doboz volt)
  • 2 dl tejszín
  • 3-4 dkg vaj
  • 5 szelet bacon
  • 2 pici vagy 1 közepes fej vörös- vagy salotta hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • víz, só, bors

A kisebb lábasban, a vajon megpirítottam a felcsíkozott bacon-t, majd egy erre alkalmas eszközzel kiszedtem a szalonnákat, s a felszeletelt hagymát és fokhagymát adtam át a hőnek. Megforgattam párszor, de nem adtam nekik sok idő, ráöntöttem a két doboz kukoricát mindenestől, illetve még annyi vizet, h az egészet jó 2 ujjnyival ellepje.

Ezután fedő alatt főztem nagyjából 10 percig a kukorit, sóztam és borsoztam is közben, aztán nekieresztettem a botmixert és jó alaposan átzümmögtem a levest. Ettől alaposan besűrűsödött - itt még ki-ki, igény szerint adhat hozzá vizet.

Újra felmelegítettem az egészet, végül hozzáöntöttem a tejszínt és együtt is felforraltam, hogy párat bugyogjon. Ellenőriztem az ízt, ami kezdett nagyon tetszeni, aztán egy kis tálra tettem a sűrű szűrőmet és szépen átküldtem rajta a levest.

Sajnos erre szükség volt, mert a kukorica emészthetetlen héjait nem tudta teljesen kiiktatni a mixer, a darabos, itt-ott fenakadó érzés meg nem túl kellemes - szerintem. De gyorsan megvan a passzírozás, és viszonylag kevés az elveszített anyag is, 3-4 főre elegendő leveske marad még utána. A szűrőt pedig érdemes rögtön nagy nyomás alá tartani a csapnál, h később ne gyűljön meg vele a bajunk.

A végén már csak annyi teendőm maradt, hogy tányérokba merjem a szép színű levest és meghintsem az elején elkészített bacon csíkokkal.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Már nagyon régen tervezek egy próbát még sosem ettem. Biztos isteni lehetett

Zsuci írta...

Én is halasztgattam már egy ideje... de örülök, h végre megvolt a próba. Érdemes!

Titáti írta...

Engem csak azt tart vissza ettől, hogy a turmixolás után olyan darabos marad a "héja"....
Te nem szűrted át?

Titáti írta...

Engem csak azt tart vissza ettől, hogy a turmixolás után olyan darabos marad a "héja"....
Te nem szűrted át?

Zsuci írta...

De igen, írtam is a bejegyzésben.
A végéről a 2. és 3. bekezdésben. Egy sűrű szőrűn passzíroztam át a levest. Így tuti likvidáltam az összes héjdarabot.