2010. július 1., csütörtök

Sajkrémleves


Soha nem készítettem még sajtlevest, de tegnap megcsapott az ihlet és úgy gondoltam, majd most! Ugyan nem tudom pontosan, hogy készül a szabály szerint, de kitaláltam magamnak egy verziót és finom dolog született belőle!

Hozzávalók:

  • kevés vaj
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 9 dl alaplé
  • 1 tubus krémsajt
  • 15 dkg füstölt sajt
  • 15 dkg Pannónia sajt
  • 2 dl tejszín
  • 2 tojás sárgája
  • bors, szerecsendió

A hagymákat felapróztam, majd vajon megforgattam, hogy kicsit puhuljanak és az illatok és aromák féléledjenek. Ezután hozzáöntöttem a langyos alaplevet, illetve belenyomtam a krémsajtot és hagytam h összemelegedjenek, elegyedjenek szépen.

Ezután adtam hozzá a lereszelt sajtokat, s miután olvadni kezdtek, botmixerrel segítettem a leveskezdeménynek, hogy felvegye a homogénre hajazó állagot.

A tejszínt elkevertem a két tojás sárgájával, majd ezzel besűrítettem a levest, végül pedig ízesítettem még őrölt borssal és szerencsendióval is.

Forrás után le is kapcsoltam a hőt alatta, hagytam pár percig "megállapodni" és már kanalaztuk is finom ropogós pirítóssal.

(Legközelebb talán kevesebb füstölt sajtot teszek bele, mert eléggé eluralkodott az ízeken - persze azért így is ízlett.)

3 megjegyzés:

Niki írta...

Fiam sajtkrémlevessel rágja a fülem már egy éve...ezt elkészítem,nagyon tetszik:))))

Zsuci írta...

Tök jó! Majd számolj be, milyen volt a fogadtatás.

Bianka írta...

100 éve nem ettem. Nagyon finom lehet