2010. július 6., kedd

Vajon sült lazac tejszínes, szegfűgombás spagettivel




Szupergyors vacsora vagy ebéd - bármelyik hétköznap összedobható. És tulajdonképp csak néhány hozzávalóra van csak szükség hozzá, ha nem számítunk olyan alap dolgokat, mint só, bors vagy egy kis vaj.

Ráadásul a lazaccal megrögzött húsevőket is le lehet szerelni, hisz az állaga igen hasonló a húsfélékhez, harapható, rágható, állaga van. Ergo szerethető férfiember ízlése szerint is. :-)

Hozzávalók:
  • 2 szelet lazacfilé
  • fél csomag spagetti
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl tej
  • 10-12 dkg szegfűgomba
  • liszt, só, bors, vaj, petrezselyem
A halat kivettem a fagyasztóból időben, és hagytam felengedni. Ez történhet a szabad levegőn is, így nem tart olyan soká', de a hűtőben is hagyhatjuk reggel, s mire hazaérünk, neki lehet állni a vacsorakészítésnek.

Először a szószt készítettem el. 1 evőkanálnyi vajon megforgattam a gombát a felaprózott petrezselyemmel, majd sóztam és borsoztam, s pár percig a tűzön hagytam, néha pedig átforgattam. Ezután hozzáadtam a tejszínt és a tejet, és szép lassan besűrítettem, majd pedig ízesítettem még, ahogy tetszik alapon, sóval és borssal.

Aztán amíg a tészta megfőtt, a halat is elkészítettem.

Egy kis tányérra lisztet szórtam, amiben a sóval és borssal fűszerezett halszeleteket forgattam. Egy serpenyőben 1-2 evőkanál vajat hevítettem, amiben aztán gyorsan megsütöttem a szeletek mindkét oldalát - oldalanként kb. 2-3 percig, hogy a kéreg szépen megpiruljon a húson, és omlós legyen az eredmény mindenhol.

Végül egyszerűen összeforgattam a tésztát a tejszínes szósszal, 1-2 percig állni hagytam, majd a lazaccal együtt a tányérokra pakoltam. Nagyon jót ettünk belőle! És igen gyorsan elkészült. Igazi hétköznapi varázslat. :-)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Ez valami mennyei