2010. július 1., csütörtök

Vargányás rakottas


Nem találtam fel a spanyol viaszt ezzel az étellel, gondolom, de nekem az egyik nagy kedvencem. Tulajdonképp egy rakott krumpliról van szó, de mégis mennyivel többről.

A múltkor kapott vargányából készül kis fagyasztós csomagok egyik máris hasznossá tette magát. Akkor a gombák egy részét paprikás verzióban lesütöttem.

Most egyszerűen megfőztem a felkarikázott újkrumplit sós vízben, főztem keménytojásokat, s szépen lerétegeztem ezeket... Egy réteg krumpli, majd tojáskarikák, erre a vargánya, majd megint krumpli, tojás és egy nagy adag tejfölt terítettem a tetejére.

190 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. fél órát sütöttem még, hogy szépen összeérjen, a telföl pedig kezdjen pirulni kicsit a tetején.

Imádom. Melegen, hidegen, aznap, másnap, akármikor.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Azt hiszem, szívesen benyomnék egy adaggal. Nagyon finom lehet

Zsuci írta...

Az bizony! :-) Gyere, van még belőle!

És pont ma láttam a Lehelen, h "nem is olyan nagyon drága" a vargánya. 4.000 Ft kilója. Máskor 6 is simán szokott lenni.