2010. augusztus 24., kedd

Áfonyás brownie - ez a tuti recept mostantól!

Ó igen! Ez az amit kerestem. Még ha a fotó nem is a legjobb minőségű.

Ez így szuperistenifinom. Brownie állag, haladóknak tolerálható édesség, az áfonya pedig igazi kontrasztot adott ennek az édességnek. Édes és közben pici savanykás íz keveredik - elvesztem.

Persze ez is vanília fagyival tökély, kell valami könnyed íz és állag mellé, ami az egészet olyan harmóniába hozza, hogy csak hümmögni képes az ember felette.

Hozzávalók:

12 dkg vaj
20 dkg 70%-os étcsoki
10 dkg liszt
25 dkg barnacukor
4 tojás
csipet só
1 kis tálca áfonya (vagy más savanykás gyümölcs)

Szinte ugyanaz a sor, mint a v3-as brownie-nál, de ott erős túlzásnak találtam a cukormennyiséget. Ez a verzió viszont nagyon bejött nálunk.

A vajat és a csokit lassú tűzön összeolvasztottam, közben pedig kimértem és összekevertem a lisztet és a cukrot, egy csipet só társaságában. Amikor a csoki elolvadt, kicsit hagytam hűlni, s csak ezután ütöttem és kevertem bele a tojásokat, nehogy megfőjjenek.

Az áfonya kivételével az összes hozzávalót összekevertem végül, és egy kisebb fajta, sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, a tetejébe pedig belenyomkodtam az áfonyaszemeket.

190 fokos, előmelegített sütőben sütöttem 28-30 percig, majd pedig kicsit hűlni hagytam, mielőtt nekiestünk.

A vaníliafagyi tényleg kötelező velejáró, csokiimádóknak pedig garantált az élmény! :-)

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Nagy királyság! Brownie jöhet bármikor, akár hajnal 2-kor is :-DDD

Csodás lehetett!

Zsuci írta...

Nos... igen... jogos a múltidő... még jó, hogy a magyarban már nincs régmúlt. :-))) Elég rövid ideig lehetett jelenidőben beszélni róla!

Bianka írta...

Nagyon gusztán néz ki

Ami írta...

Az egyik kedvencem a brownie :) Imádom.