2010. szeptember 23., csütörtök

Cékla és édesburgonya saláta




A címmel és a képpel nagyjából el is mondtam mindent, mégis megér számomra egy bejegyzést ez a saláta. Eszméletlen finom! Amikor elkészült, alig tudtam megállni, hogy ne egyem vele tele magam. De csak 1-2 kanállal kóstoltam bele... képes voltam rá. Erős vagyok! Egy hős! :-)

Hozzávalók:
  • 1 szép nagy, vagy 2 közepes édesburgonya
  • 3-4 hosszúkás, közepes cékla
  • saját ízlés szerint készített tartármártás
De az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy bármelyikből lehet kevesebb vagy több, lehet mást is hozzácsapni, mondjuk sima krumplit, répát, kinek mit. Mehet bele hagyma, fokhagyma, vagy ami csak szimpatikus.

De ha csak a fenti három hozzávaló adott, garantált egy nagyon finom és nagyon szerethető vacsora/könnyű ebéd/nass/kinekmi. Langyosan, hidegen, akárhogy.

A krumplit és a céklákat alaposan megmostam egy szivaccsal, majd enyhén sós vízben megfőztem. Hogy ez meddig tart? Mérettől függ és egy villával remekül ellenőrizhető.

A zöldségeket hűlni hagytam, majd meghámoztam, és kb egyforma méretűre kockáztam. Az egészet nyakonöntöttem a tartármártással és óvatosan összekevertem.

Aztán pedig... hammmmmmmm... :-)

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Izgalmas, még sosem ettem céklás salátát.

Zsuci írta...

Engem mindig a színe izgatott leginkább. Nagyon látványos egy hidegtálas asztalra is.