2010. szeptember 27., hétfő

Fűszeres, paradicsomos csirke (cacciatore)



Irtó régóta szerettem volna már kipróbálni ezt az ételt, de mindig csak halogattam. Valami miatt folyton volt rá okom, hogy mást tegyek az asztalra. De ma este szerencsére épp úgy álltak a csillagok és a készletek, hogy ez lett a vacsora. És azt gondolom, nem kerül süllyesztőbe a recept a továbbiakban. Igen finom fogás és nagyon egyszerűen elkészíthető.

Hozzávalók (2-3 személyre):
  • 1 nagyobb csirkemell filé
  • 5-6 dl igazi sűrű paradicsomlé
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 5-6 nagy gerezd fokhagyma
  • 2 kisebb paradicsom (most lucullus)
  • só, bors, 1 ek vaj
  • 1 kisebb evőkanálnyi szárított, vagy jó sok bazsalikomlevél (6-8-akármennyi, ahogy tetszik)
A csirkemell feleket megmostam, felitattam rólunk a vizet és alaposan sóztam, borsoztam mindkét oldalukat. Majd pedig egy evőkanál vajon gyorsan körbepirítottam a húst minden oldalról, hogy a szaftja el ne vesszen a későbbiekben.

Egy olyan tűzálló tálra vagy öntöttvas edényre van szükség a továbbiakhoz, amelynek van teteje is. Ebbe öntöttem a paradicsomlevet és 1 dl vizet, beleszeleteltem a hagymákat és a paradicsomot, egészben beledobáltam a fokhagymagerezdeket és belekevertem a sót, borsot, illetve bazsalikomot ízlés szerint.
Végül ebbe a szószba merítettem a szép fehér burokba bújt csirkemell filéket, majd az edény tetejével lefedve toltam is a tálat a 190 fokos sütőbe.

A sütést illetően... most rendhagyó módon, időközben magasabb fokozatra kapcsoltam, mert Tamás nagyon éhes volt. De normál esetben 190 fokon sütöttem volna a hús puhulásáig, vagyis kb 50 percig - persze ez az idő a hústól függ.

Igazi házilag gyúrt szélesmetélttel (innen üdvözöljük Kriszti barátnőm nagymamáját!) tálaltam fel a kritikusomnak, aki nagyon elégedett volt az eredménnyel. Jólesően fűszeres, tartalmas és egészséges fogás. A csirke pedig csöppet sem száraz, hanem ízletes és omlós.

Szeretjük!

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Izgalmas, nagyon finom lehet