2010. szeptember 11., szombat

Krumplifőzelék - pici szeplőkkel




Ugyan sok esetben a feltét a főzelék kiegészítője, nálunk azonban ez alkalommal fordult a kocka. A császárhús ugyanis jött, látott és győzött, de azt is ki kell emelnünk, hogy a krumplifőzelék pedig minden ízében remekül szerepelve hagyta érvényesülni és támogatta a 'feltétet', sikeres duót alkotva. Biztosan asztalra kerül még, például fasírttal.

Hozzávalók:
  • kb. 1 kg krumpli
  • 1 nagy vagy 2 kisebb fej hagyma
  • 4,5 dl tejföl
  • 1 ek liszt
  • 1 kk őrölt csemegepaprika
  • 3 babérlevél
  • olaj, só, bors
A hagymát apróra vágtam és olajon üvegesre pirítottam, majd lehúztam az edényt a tűzről és hozzáadtam a pirospaprikát, kevertem rajta egyet és hozzápakoltam a felszeletelt krumplit is - miközben már visszahúztam a tűzre a lábast.

Felöntöttem annyi vízzel, ami nem egészen lepte el a krumplit (kb. 3/4-ig), beledobtam a babérleveleket és sóztam.

A tejfölt kikevertem egy evőkanál liszttel, majd amikor a krumpli megfőtt, a levéből a tejfölhöz mertem 2 merőkanállal, szépen elkevertem, majd visszaöntöttem a tejfölös sűrítő anyagot a krumplihoz.

Innentől már óvatosan kavargáltam a főzeléket, hogy össze ne törjön a sok krumpliszelet, de azért igyekeztem átforgatni. Amikor besűrűsödött a leve és kóstolás után késznek nyilvánítottam, beletekertem még egy kevés borsot és vacsoráig kicsit hűlni hagytam.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon édes a cím :)
Finom lehet

Zsuci írta...

Amolyan igazi békebeli krumplifőzelék - nekem legalábbis.