2010. szeptember 22., szerda

Szőlős, banános pite




Gombhoz a kabátot... eszembe se jutott sütit sütni egészen addig, míg meg nem kóstoltam a frissen vásárolt szőlőt. Ellentétben az összes eddig felzabált szőlőfürttel, ez a mostani sajnos savanyú volt. :-( És ezt nem hagyhattam annyiban!

Gyorsan kerestem egy szimpatikus receptet (a Kifőztük 7-es számából), kicsit át- és újragondoltam a tölteléket, majd este a tettek mezejére léptem. Igazán szuper sütit választottam, nem volt vele sok gond, jól működött minden és a irtó jól passzoltak az ízek. Vittem be egy szép adagot a csajoknak a munkahelyemre; egy morzsa sem maradt és többen is kérték a receptet! :-) Szóval ahogy ígértem, íme:

Hozzávalók:

Tészta:
30 dkg liszt, plusz a nyújtáshoz
15 dkg puha vaj
10 dkg cukor
2 ek tejföl
1 tk sütőpor
csipet só
+ 1 tojás a tészta kenéséhez

Töltelék:
35 dkg szőlő (nekem most muskotály volt, de vegyesen is tuti finom)
1 szép nagy banán
10 dkg cukor (én most a szőlő miatt 11-et tettem)
fél rúd vanília
2 ek keményítő
fahéj

Először a tészta hozzávalóit egy tálban összekevertem, összegyúrtam (nagyon könnyen megvan), majd a tésztagolyót betettem fóliába csomagolva a hűtőbe kb. fél órára.

Közben kimagoztam a szőlőszemeket, és előkészítettem a többi hozzávalót.

Amikor a tésztát kivettem a hűtőből, két részre osztottam, majd lisztezett felületen először az egyiket a tepsi méreténél (20 cm x 30 cm) kicsit nagyobbra nyújtottam. A tésztalapot a sütőpapírral bélelt tepsibe ügyeskedtem (ennek a legegyszerűbb módja, ha feltekerjük a nyújtófára) és úgy igazítottam, hogy legyen egy kis pereme is.

Ezután felkarikáztam a banánt a szőlő mellé és összekevertem a gyümölcsöket a cukorral, a keményítővel és a vanília magjával, majd az egészet ráterítettem a tésztalapra. (Ha levesebb gyümölcsöt használ valaki, a gyümölcsréteg alá szórhat 1-2 evőkanál zsemlemorzsát.) Végül a szőlős, banános réteget megszórtam egy kevés őrölt fahéjjal - ízlés szerint el is hagyható.

Már csak annyi maradt hátra, hogy a másik tésztalapot is kinyújtottam, az előző módon ráterítettem a sütire és a kilógó széleket levágtam, és a széleket a korábban kialakított peremhez igazgattam. A maradék, levágott tésztát újra kinyújtottam hosszúkás formájúra és csíkokat vágtam belőle, ezzel díszítettem a pitét, hogy szép rácsos legyen a teteje.

Végül megkentem az egész "fedelet" a felvert tojással és a tepsit 170 fokos sütőbe toltam. 35 percig sütöttem, végül további 8-10 perc alatt (ha még nem aranybarna a tészta), 180 fokon fejeztem be a művet.

Mindenképp hűlni kell hagyni a kész édességet, addig nem is érdemes mozgatni a tepsiből. Utána viszont neki lehet esni teljes erőbedobással! :-)

Hajrá!

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

Ami írta...

Hát ez aztán nagyon jól hangzik! :) Kérnék szépen belőle egy szeletkét! :)

Zsuci írta...

Köszi Bianka! :-)

Ami - egy morzsa nem sok, annyi nem maradt. De legközelebb feltétlenül! ;-)