2010. október 22., péntek

Baconbe tekert szűzérmék tepsis krumplival és tzatzikival

Ezt a szerintem látványnak sem utolsó vacsorát rittyentettem nemrégiben a megfáradt hazaérkezőnek. Nagyon elégedett volt a fogadtatással! :-)
Lassan abba kell hagynom az alapanyagok felhalmozását, mert kezd megtelni minden lehetséges zug, köztük a picinyke mélyhűtőnk is. Ennek jegyében kimentettem a zimankóból egy szép szüzet :-D, s türelemmel vártam olvadásig.

A hús hozzávalói 2-3 főre:

  • 1 egész szűzpecsenye
  • annyi szelet füstölt bacon, ahány szeletet kanyarítunk a szűzből
  • só, bors

A krumplihoz:

  • 5-6 nagyobb szem nem szétfővő krumpli
  • 2-3 ek maradék pecsenye vagy pl. kacsa/libazsír
  • 1 közepes fej lilahagyma
  • só, bors

A tzatzikihez:

  • 1 kígyóuborka
  • 1 kis doboz natúr joghurt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors

Összesen annyi tennivalóm volt vele, hogy a kb. 2 ujjnyi szeletekre vágott húst besóztam, borsoztam, majd ügyesen átöleltem a szalonnaszeletekkel - amit egy-egy fokpiszkálóval meg is erősítettem.

Egy felhevített serpenyőben igyekeztem minden oldalról alaposan átpirítani az érméket, hogy a szalonnából is kisüljön a zsiradék nagyobb része, majd kb. 0,5-1 dl vizet öntöttem alá és lassú tűzön, fedő alatt puhára pároltam. Ennek ideje persze függ a hústól is, de nagyjából 20 perc alatt nagyon jó eredményt kaptam. Nem száradt ki, nem maradt kemény, rágós... inkább kifejezettem szaftos, kellemes.

Köretként kicsit előfőzött, majd pecsenyezsírral átforgatott, lilahagymával megszórt, iruló-piruló tepsis krupmplit, illetve fokhagymás, joghurtos tzatzikit adtam mellé.

A tzatzikihez megmostam, majd nagyobb lyukon lereszeltem az uborkát, a levét pedig alaposan kinyomkodtam. Hozzáreszeltem a fokhagymát, sóztam, borsoztam, végül összekevertem a joghurttal és fél-egy órát állni hagytam.

Még annál is jobban sikerült ez a vacsora, mint arra számítottam. Igazán egyszerű, de nagyszerű fogás!

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon fenséges