2010. október 12., kedd

Gesztenyés créme brulée



Igen, igen... créme brulée... megint... DE! egy újabb variációval jövök. Persze csodák nincsenek és éles váltások sem, de egy isteni ízról számolhatok be.

Barátos kolléganőmtől kaptam nagykanizsai gesztenyét - mert felénk, az ország északi részén nem terem ez a csemege (sokáig csupán a gesztifigurákat ismertem, még oviból), a pesti piacokon pedig horror áron mérik. Szóval innen is hálás köszönet érte! :-)

Természetesen annak rendje és módja szerint megsütöttem a gesztiket, de nem győztük megenni mindet. Így megpucoltam a maradékot és örvendtem, hogy lesz módon majd játszani vele.

Aztán több dolog is megfordult a fejemben, de ide lyukadtam ki. Egyszerűen nem tudjuk megunni ezt az édességet.

Lássuk akkor hozzávalókat (nekem 7 adag kerekedett belőle):
6 dl tejszín (4 dl 32 %-os és 2 dl 15%-os)
10 dkg porcukor
6 tojás sárgája
2 tk. vaníliaesszencia
10 dkg sült gesztenye villával porhanyós, picit darabosra nyomkodva
barnacukor a páncélhoz

Persze az elkészítés is megfelel a korábbi gyakorlanak. Csupán annyiban tértem el, hogy a tejhez a felmelegítés közben hozzáadtam a gesztenyét is, hogy együtt hevüljenek, elegyedjenek kicsit. Aztán ment minden a szokásos módon.

Fogyasztás előtt jött a fáklya, a perzselődő cukor isteni illata és az üdvözülés... maga az íz. Tökéletes! Ez a párosítás bárhol megállná a helyét! Ezt garantálom! Egyszerű, isteni finom és villantani rendkívül alkalmas édesség!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

HŰŰ ez isteni lehet, jaj de ennék belőle

Zsuci írta...

Sajnos már csak a hűlt helye maradt. De igazán érdemes tenni vele egy próbát! :-)