2010. október 13., szerda

Krémleves kukoricából és vajbabból




Talán elsőre furcsa ötletnek tűnik. Kukorica krémlevest terveztem, aztán amikor már szinte nekiláttam, rájöttem, hogy csak egy doboz kukorica van itthon. Ott volt viszont a vajbab.. miért ne?

Az ilyen próbákból születnek az igazán érdekes és szerethető ízek.

Hozzávalók:
  • 1 nagy doboz konzerv kukorica
  • 1 doboz konzerv vajbab
  • kb. 5-6 dl alaplé
  • 2 kisebb vagy 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 5 szelet bacon
  • 2 dl tejszín
  • só, bors
Egy lábosban zsírjára pirítottam a felcsíkozott bacon szeleteket, majd a felaprított hagymákat. 1-2 perc alatt megforgattam az egészet, majd ráöntöttem a lecsöpögtetett kukoricát és babot. Az egészet felöntöttem annyi alaplével, ami kb. 2 ujjnyira ellepte, pici sót és jó adag friss borsot adtam hozzá és 10-12 percig főztem fedő alatt. (A sózással vigyázni kell, tekintve a bacon-re, illetve az alaplé meglévő sósságára!)

A következő lépésben megragadtam a botmixert és átturmixoltam a levest, majd amikor ez megvolt, az egészet átpasszíroztam egy sűrű szűrőkanálon. Erre szükség van, mert a mixer sajnos nem bír el a kukoricaszemek pici tasakjaival, és személy szerint nem szeretem a "zaccos" levest.

A szűrőkanálban maradt anyag a kukában végezte, a sima lé pedig visszakerült a kiöblített lábosba, felmelegítettem és beleöntöttem a tejszínt végezetül. Ezzel is rottyantottam rajta egyet, kóstoltam, kicsit még borsoztam és nekilátta a sajtos pirítósoknak.

Nagyon finom, jó szívvel ajánlom. Picit visszacseng ebben a levesben egy bableves felhangja, emellett pedig kellemesen édeskés ízt ad neki a kukorica. A pirítóssal gazdagítva igazi melengető vacsora egy nehéz nap után.

4 megjegyzés:

Ildy írta...

Zaccos::)) Én meg pont azt szeretem.
Tetszik a levesed!

Ami írta...

Nekem tetszik :)

Bianka írta...

Nyelek nagyokat, nagyon guszta

Zsuci írta...

Örülök, hogy tetszik nektek az ötlet! Akkor mégsem olyan morbid, mint gondoltam. :-)))