2010. október 21., csütörtök

Luxus gombafasírt




Korábban már említettem talán, hogy én sokáig nem voltam azzal tisztában, micsoda kincs, vagyis hogy inkább milyen értékes gomba a vargánya. Mindig is imádtam, ennél jobb ízű gomba számomra nem létezik! Csak mivel szüleim mindig az erdőt járva tettek szert nagyobb mennyiségekre, soha nem kellett az árával szembesülnöm. És szerencsére ez az állapot a mai napig tart, annyi különbséggel, hogy már egész pontosan tisztában vagyok azzal, milyen szerencsés is vagyok, hogy nem kell ezreket kiadnom ezért a finomságért.

Talán az előéletem indokolja, hogy a fent látható fasírtba is képes vagyok vargányát "beleölni". De meg kell mondjam, így is isteni finom és egy hétköznapi főzelék igazán különleges, ízletes kiegészítője lehet.

Hozzávalók (3-4 adaghoz):
A fagyasztott gombát kiolvasztottam, majd egy tálba öntöttem. Apróra vágtam a vöröshagymát, lereszeltem a fokhagymát, majd a fűszerekkel együtt a gombához adtam. A kenyeret vízbe áztattam, majd jól kinyomkodva, szétcincálva szintén a gombához társítottam, s kézzel elkevertem a masszát. Mivel még nagyon híg volt, néhány evőkanál morzsával segítettem az állagán, egészen addig, míg formázható alapot kaptam.

Ekkor vizes kézzel kisebb golyónyi adagokat vettem belőle, majd a tenyeremben megformáztam, morzsába hempergettem, végül pedig, amikor már az összes massza kis lapított golyóként végezte, forró olajban pirosra sütöttem mindkét oldalukat.

Ügyes húsmentes vacsora része lehet, az ízekről és élvezetről való lemondás legcsekélyebb mértéke nélkül.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet