2010. október 10., vasárnap

Mindenki a Maligánba!

Ez a rövid és velős üzenet, amit mindenképp közzé szeretnék tenni. Engem megvettek!

Pénteken itthonról dolgoztam, s a munkát megszakítva elugrottunk ebédelni. Nem messze, hisz az ebédidő véges, de kész szerencse, hogy ilyen lehetőségek nyílnak a közelünkben.

Figyeltem már egy ideje, hogy új tábla került ki a Maligán étterem elé (Lajos u; a Kolosy téri piac mellett) - a heti/napi menüt hirdetik rajta. Nos, kipróbáltuk. És nagyon élveztük!

Tamás előételként spenótkrémlevest választott, melyet nagyon ötletesen koktélos pohárban szervíroztak, tejhabbal a tetején. Igen ízletes fogás.
Én bátrabb voltam és kocsonyát választottam csülökkel. Egész pontosan egy apró csülökdarabkákból álló aszpikos tornyot kaptam balzsamecetes salátaágyon. Mellé friss, ropogós kenyérrel, melyet a ház ingyen! kínál a fogások mellé. Minden íz a helyén volt, a balzsamecet pedig remek párt alkotott a kocsonyás fogással.

Főételeink az ír bárányegytál, illetve a sütőtökös rizottó bacon chips-el. Természetesen Tamás minden fogásából kivettem a részem egy-egy falattal - így a bárányos ételről is el tudom mondani, jó választás volt. Egy mindent bele alapon elkészített ízletes fogást kapott, bárány (vagy talán inkább birka) hússal, krumplival, répával és kellemes fűszerezéssel. Amolyan hideg idők szép ételét.
Saját főételem igazi élvezetet nyújtott. A sütőtök darabkák, a krémes, de nem túlfőzött rizottó, a kellemes kontrasztot adó sós bacon... egyszerűen imádtam! Minden a helyén volt, egyszerre érvényesült az édes és a sós, a krémes és a roppanós.

Mivel az adagok közel sem aprók a menü jelleg ellenére, desszertet már csak egyet mertünk kérni közösen. A kedves elnevezésű angyalbögyölőre esett a választásunk. Ez tulajdonképp egy istenien lágy és krémes nudli jellegű tészta, melyet panko morzsába forgattak és kétféle ízletes lekvárral tálaltak nekünk. Jó pont, hogy nem egy agyoncukrozott édességet kaptunk a tányérunkra... a tészta szinte semleges ízét remekül feldobták az édeskés, savanykás lekvárok.

Tehát elmondhatom, boldog lennék, ha minden hétköznap ilyen keretek között költhetném el az ebédemet - azt pedig garantálhatom, ha itthon kell a számítógép előtt ülnöm hétköznap, oda visz majd az utam.

Mesébe illő exta információ még a menü ára (a menüt többféle elő- és főételek, illetve desszertek közül válogathatjuk össze) - melynek profitabilitását annak ellenére is kétlem, hogy a séf, Reményi Tibor, ügyesen dolgozik a szezon nyújtotta lehetőségekkel.

2 fogásos menü: 1.000 Ft
3 fogásos menü: 1.100 Ft!

Nincsenek megjegyzések: