2010. november 26., péntek

Mézes, burgonyás sütőtök krémleves




Nagy siker volt nálunk nemrégiben ez a leves, amolyan igazi téli íz, kellemesen sűrű állag és édeskés felhang. Nyami!

Hozzávalók:
  • egy kb. 1 kg-os sütőtök (az a szép sárga típus)
  • 30-40 dkg sárga krumpli
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 ek vaj
  • 2-3 ek méz
  • 1 l zöldségalaplé
  • 2 dl tejszín
  • só, bors, szerecsendió
  • plusz tökmag és olívaolaj vagy földimogyoró olaj
A sütőtököt meghámoztam, felszeleteltem és egy sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam hogy a kb 190-200 fokos sütőben puhára süssem. Így intenzívebb ízeket csalhatunk elő ebből a szép, édességnek is beillő zöldségből.

Amikor a tök már közel állt a kész állapothoz, egy lábasban vajat olvasztottam és megforgattam rajta az apróra vágott hagymát, hogy szép üveges legyen. Ezután hozzácsorgattam a mézet és picit karamellizáltam a vajjal és a hagymával, majd felöntöttem a levessel az egészet.

A megpucolt és apró kockákra vágott krumpli is belekerült a készülő levesbe, majd miután puhára főtt, a megsült tökszeleteket is belepakoltam a lábosba és az egészet jól átdolgoztam botmixerrel.

Ezután újra felmelegítettem, hozzáadtam a tejszínt és csak a végső ízesítés maradt hátra. Az alapként használt leves már hozzáadott némi sót az ételhez, ezért kóstolás után pótoltam a szükséges mennyiséget, illetve borssal és egy egész szerecsendió lereszelt, kb 1/3-nyi részével fűszereztem a leves.

Miután egy csöppet hűlt, tökmaggal és földimogyoró olajjal tettük fel az i-re a pontot és jóízűen bekanalaztuk.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Kedves Zsuci!
Élvezettel olvastam receptedet. Én is bátorkodtam hasonlót készíteni. Örülnék, ha meglátogatnád blogomat, s megnéznéd az én sütőtök krémlevesemet. Kicsit más mint a tied. A mézen, amit Te használtál, elgondolkodtam. Legközelebb kipróbálom.
Baráti üdvözlettel

Bianka írta...

Nagyon finom lehet