2010. november 1., hétfő

Mézes chilis csirkemell




Jolly joker ötlet hétköznap estére - ez a vacsora még egy halálosan hisztis és utálatos nap után is ad egy lökést. Egy vállrándítást. Amivel lekoptatható mindenki, aki bármit mondott aznap. Igazi íz! Intenzív, egyszerre pikáns és édes. Kárpótlás a legramatyabb napok után.

Hozzávalók (2 főre):
  • 1 egész csirkemellfilé
  • 1 ek vaj
  • 2 ek chiliszósz
  • 5-6 ek méz
  • 1 dl tej
  • só, bors
Plusz valamilyen saláta kedv szerint, nálunk sima vegyes saláta földimogyoró olajjal.

A húst megmostam és felitattam róla a vizet. Az egész filéből két darabot, majd 4 szeletet kanyarítottam, aztán majd besóztam és pici borsot is tekertem rá.
Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat és szép fehér réteggel sütöttem körbe a szeleteket minden oldalról. Ezután egyszerűen a húsra csorgattam a chilit és a mézet és nagy hőfokon karamellizáltam kicsit a szószt. Majd ráöntöttem a tejet, és fedő alatt puhára pároltam a húst.

Amikor levettem a fedőt, a tej fehér színe eltűnt, csak a szép pirosas, sűrű szósz maradt a porhanyós húson. Pont annyira lett csípős, ami jólesően ingerel, annyira édes, amennyire kell. Nagyon jól esett!

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

Garffyka írta...

Nem kapott le a méz a húson?
Szépen mutat a képen és ahogy írod, tökéletes méreg-űző :)

Zsuci írta...

Nem, nem kapott le szerencsére. Nem sokáig hagytam tej nélkül egyébként, talán 1-2 percet... gyorsan elkezdett karamellizálódni és szép színe lett, aztán nyakon is öntöttem. A tej pedig sztem lágyított is kicsit az ízeken.