2010. november 19., péntek

Natúr comb és bruschetta




Elhiszem, hogy elsőre furcsának tűnhet, de gyors vacsoraötletként rendkívül jól bevált. Elég fontos mostanában, hogy ilyen gyorsan összedobható étkeket találjak, persze az ízek és a tápérték ilyenkor se essenek a gyorsaság áldozatául.

Azon az estén semmit nem terveztem főzni, ám amikor ezt életem párja meghallotta, elég kétségbeesett fejet vágott. :-/ Ergo gyorsan kellett egy jó ötlet.
Beugrottam a boltba, ahonnan 3 szelet szép sertéscombbal és egy adag piros paradicsommal jöttem ki. Nagyjából körvonalazódott a vacsora. Kenyér és fokhagyma, valamint fűszerek tekintetében jól álltunk, nosza uccu neki! :-)

Hozzávalók 2 személyre:
  • 3-4 szelet sertéscomb
  • 2-3 szem paradicsom
  • mérettől függően pár szelet kenyér
  • néhány gerezd fokhagyma
  • 2 ek liszt + kevés őrölt bors és fűszerpaprika
  • olívaolaj, bazsalikom, só, bors
  • kb. 2 ek vaj
A hússzeleteket egy kicsit kiklopfoltam, majd sóztam mindkét oldalon. A lisztet összekevertem a borssal és paprikával, majd a húsokat ebbe forgattam bele.

Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat, és ezen sütöttem meg a szeletek mindkét oldalát, szép pirultra, omlósra (oldalanként nagyjából 3-4 percig).

Közben a paradicsomokat kibeleztem és a magos részüket kivéve apró kockákra vágtam, majd összekevertem egy evőkanál olívaolajjal, kevés bazsalikommal, az ici-picire felaprított fokhagymával, illetve sóval és borssal.

Amikor a hússzeletek elkészültek, letakartam és pár percig pihenni hagytam őket, közben pedig megpirítottam a kenyérszeleteket. Amikor a pirítósok elkészültek, rájuk halmoztam a paradicsomos "feltétet", tányérra helyeztem a húsokkal együtt és irtó jóízűen elfogyasztottunk mindent. Nyami!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bruschetta

Bianka írta...

Fincsi lehet