2010. november 19., péntek

Téli egytál




Már jó ideje nem jelentkeztem a blogon... tetőznek a teendők, a munka, mindig van valami, ami kapcsán épp tűzoltani kell. De közben azért igyekszem legalább dokumentálni az elkészült étkeket, hogy a mostanihoz hasonló alkalommal itt is betömködjem a lyukakat.

Kb. két hete készült ez az igen egyszerű fogás, ám egyszerűsége ellenére mégis nagy sikert aratott. Laktató, finom és egészséges is, hiszen sütőzacskóban, szinte zsiradék nélkül készült.

Hozzávalók 2-3 személyre:
  • 50-60 dkg csirkemell vagy ami még jobb, csirkecomb filé
  • 40-50 dkg sütőtök
  • 40-50 dkg krumpli
  • 1 nagy vagy 2 kisebb fej lilahagyma
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • kevés olívaolaj, só, bors
  • sütőzacskó
A csirkehúst tisztítás után néhány órára bepácoltam 1-2 evőkanálnyi olívaolajba a fokhagymagerezdekkel.

Amikor kezdett mocorogni az éhség, egy nagy sütőzacskóba pakoltam mindent, a bepácolt csirkehúst, a fokhagymát, a felkarikázott lilahagymát, a krumpli és sütőtökdarabokat, illetve a szükséges sót és borsot további fűszerezésként. A zacskóba kerülő darabok között ne legyenek kirívóan nagy darabok, hisz mindennek ugyanannyi ideje lesz elkészülni és megpuhulni.

A sütőt 190 fokra melegítettem elő, a lezárt zacskót pedig egy nagy tepsibe fektettem, majd a meleg sütőbe toltam. Egy szűk órát sütöttem, vagyis inkább pároltam a zacskó tartalmát, majd egyszerűen tálaltam és jóízűen elfogyasztottuk. Minden megpárolódott, az ízek kellemesen átjártak minden finom darabot, a sütőtök pedig kellemes, édeskés bukét adott a fogásnak.

Természetesen nem a kulinária csúcsa, de az ilyen apró ügyességek köszönhetően gőzölgő, ízletes és szép ételeket tehetünk az asztalra még elfoglalt időszakban is.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet