2010. december 9., csütörtök

Házi karamell - ajándéktipp



Szerintem ez egy jó kis ajándék ötlet ha édesszájú vendégeket várunk, vagy hozzájuk megyünk egy kis karácsonyi vendégeskedésre. Nincs sok munka vele, nagy élvezet és a törődés is bele van csomagolva.

Az ötlet a Chili és Vanília blog szerzőjétől származik, bár legközelebb biztosan módosítani kell az arányokon, mert bár mindent a leírtak szerint végeztem el, iszonyú olvadós lett a végeredmény. Látszik is a képen, h csomagolás közben már bőven deformálódott a karamell. :-/

Természetesen ez mit sem vont le az ízéből! Karamell imádóknak kötelező tantárgy! :-) Azt hiszem, legközelebb egy süti rétegeként fogom bevetni ezt a karamell masszát. Mmmmm....... Tuti befutó lesz!

Hozzávalók:

  • 15 dkg kristálycukor
  • 15 dkg melasz szirup (pl. Lyle's Golden syrup - Culinarisban is elérhető áron, 454 g-os doboz kb 650 Ft)
  • 10 dkg vaj
  • 1 kk só

A só elhagyható, C&V-nál elvileg sós karamellaként szerepel a recept, de hiába a só, mi nem éreztünk benne ilyesmit. Talán több kellene... vagy egyszerűen így jó, kis pikánsságot ad neki és kész.

Előkészületként egy kisebb tepsit (tényleg ne legyen nagy, mert nem lesz magassága a karamellnek) kibéleltem sütőpapírral és a papírt kicsit ki is olajoztam.

Az elkészítés annyiból állt, hogy a cukrot és a szirupot egy lábaskában összeolvasztottam (nincs kevergetés!) és karamellizáltam, míg szép sötét borostyán színű nem lett, majd a tűzről lehúzva kisebb adagokban hozzákevertem a vajat, míg szépen össze nem állt a massza. (Közben a sót is hozzákevertem. De eleve sós vajat is lehet használni hozzá.)

Ezután az egészet a sütőpapíros tepsibe öntöttem, elegyengettem és hagytam kihűlni. Snitt! Egy éjszakás - vagy akár több is - hűtőben pihentetés következett. Másnap pedig, mielőtt felvágtam és csomagolni kezdtem volna a kis darabokat, betettem 15 percre az egészet a fagyasztóba (és ezt csomagolás közben is megismételtem párszor, hogy kezelhető legyen az anyag).

Szerintem érdemes a továbbiakban is a fagyasztóban tartani, mert ha kivesszük, kb. 5-10 perc alatt ehetővé olvad, és ott legalább tutira tartja a formáját. Ha pedig esetleg szállítjuk, bőven lesz ideje puhulni. Tán több is mint kellene.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Ötletes

Ami írta...

Ilyet én is akarok készíteni :)