2010. december 12., vasárnap

Spenót, ahogy Bíró Lajos dédije készítette




Szülinapomra Tamás meglepett Bíró Lajos frissen kiadott szakácskönyvével. Uccu neki végig is lapoztuk és rámutattunk azokra az étkekre, amelyeket biztosan elkészítünk majd belőle.
Legelsőként a spenótot kívánta meg maga az ajándékozó, ezzel köszöntem hát meg hogy gondolt rám.

Néhány apróbb változtatás történt az eredeti recepthez képest, de főleg a szezon adottságai, illetve a nálunk érvényes "húsnélkülnemételazétel" főszabály miatt.

Tehát a hozzávalók:
  • 90 dkg spenótpüré (eredetileg friss spenót)
  • 8 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 2-4 gerezd fokhagyma
  • 2-2,2 dl tej
  • só, bors
  • 1 dl tejszín
  • 25-30 dkg burgonya
  • feltétként pedig főtt tojás, vagy pl. fokhagymás csirkemell falatok
Mivel most csak mélyhűtött spenóttal volt módon dolgozni, előkészületként a két csomag zöldséget kiolvasztottam, a fokhagymát és a krumplit pedig megpucoltam, utóbbit ici-pici kockákra (max. cmxcmxcm) vágtam és miközben a főzelék készült, megfőztem.

A felaprított fokhagymából, vajból és lisztből rántást készítettem, majd ezt felöntöttem a tejjel és rövid ideig forraltam. Eddig tulajdonképp volt egy fokhagymás besamel-szerű szószom. Erre öntöttem a spenótot, elkevertem, majd sóval és borssal fűszereztem az egészet.

Amikor újra felmelegedett a massza, tovább szépítettem rajta a tejszínnel, összerottyantottam, végül pedig belekevertem a megfőtt krumplidarabkákat.

Az egyik legfinomabb főzelék (naná hogy a fokhagyma miatt! :-)), és igen gyorsan elkészíthető. A feltét pedig ízlés szerint variálható. Nagy sikert aratott.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatos színe van