2011. január 12., szerda

Hústorta




Torta, de inkább csak nevében, és esetleg formájában - ha el tudunk szakadni a klasszik kör alapú tortacsodáktól. Ez egy otthonról hozott és nagyon jól bevált recept és nálunk mindenki szereti. El lehet készíteni nagy családi ebédre, az annak megfelelő adagban, de szuper kis kétszemélyes vacsorányi adagra is remekül szabható.

Utóbbit azért írom, mert mostanában azzal próbálkozom, mit lehet kihozni viszonylag rövid idő alatt, egy hétköznap este pl; fél csirkemell filéből. Nos, például ezt a nagyon finomat!

Hozzávalók két főre:

  • 1 nagyobb csirkemell filé fele
  • 6-8 szelet bacon
  • 6-8 dkg sajt (füstölt vagy valamilyen ízesebb félkemény sajt)
  • 1-2 ek liszt
  • 1 tojás
  • só, bors
A csirkemellett megmostam és ujjnyinál kicsit vékonyabb szeletekre vágtam, majd pedig vékonyan sóztam és borsoztam minkét oldalukat.

Egy kicsi tűzálló tálat kibéleltem bacon szeletekkel, úgy, hogy a tál szélére is érjen a szalonna. Ezután pedig a csirkeszeleteket vékonyan lisztbe, aztán felvert tojásba, végül pedig reszelt sajtba forgattam és a tálba rétegeztem. (Kis trükk, hogy én már nem szoktam szó szerint bepanírozni a reszelt sajtba, az nem elég :-))) hanem simán csak rétegezem a sajtot, rá a lisztes, tojásos szeleteket, újra sajtot, ameddig a hús tart.)

Amikor a hússzeletek elfogytak, kb. 1 dl tej vagy tejszínt öntöttem a húsra, végül pedig betakartam az egészet egy újabb réteg baconnel.

190 fokra előmelegített sütőbe toltam a tálat és 20-25 perc alatt megsütöttem. Ez az idő persze a mennyiség függvényében változik.

Krumplipüré a tuti köret mellé. És a sikert garantált. Jó étvágyat!






1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nálunk is nagyon megy, mert valóban nagyon finom
Guszta