2011. január 4., kedd

Vanília esszencia

Először is azzal szeretném kezdeni, hogy nagyon boldog új évet kívánok mindenkinek! Illetve remélem, hogy mindenhol jól teltek az ünnepek, süteményillat és a jóllakottság áhítata lebegte be a szobákat.



Mivel ajándékba készültek, csak utólag szeretném megosztani ezt a képet. Azt gondolom, hogy ez egy kedves meglepetés, hisz hónapokkal előre elkészítettem, vártam rá, reméltem, hogy jól sikerül, és minimális kreativitásomat is bevetettem a díszítésnél.

Mindenkinek ajánlom, mert hasznos és jó ajándék minden olyan barátnak, rokonnak, aki örömmel időz a konyhában és szereti az édességeket.

Én 5 „adagot” készítettem október elején.

Hozzávalók:
  • 5 dl vodka vagy gyógyszertári alkohol
  • 3-4 vaníliarúd / dl
  • kis üvegcsék, ha ajándékba tervezzük

Tulajdonképp nincs semmi csavar vagy bonyodalom az egészben, csak az idő az eredmény kulcsa. Minimum egy hónapnyi érési idő szükséges a vanília esszenciának, de persze annál intenzívebb lesz az íz és illat, minél tovább állnak az alkoholban a rudak.

A vaníliarudakat hosszában kettéhasítottam, majd félbevágtam (utóbbira csak akkor van szükség, ha az üveg mérete indokolja) és a kis üvegekbe csúsztattam. Felöntöttem a vodkával mindegyiket, végül jó szorosan lezártam és sötét helyen tároltam majdnem 3 hónapig. Néha nem bírtam ellenállni, és ámulattal figyeltem, hogyan ereszti ki színét a vanília és hogyan válik sötét aranyszínűvé a valahai itóka.

Az eredmény: mennyei és intenzív illat, édességekben remek íz.
Adagolás: 1 normál adag süteménybe 1 teáskanálnyi maximálisan, kisebb mennyiségekhez 1 kávéskanálnyi is elég.

Szintén ajándékba készültek még kis csupros vaníliás cukrok is (kristálycukor közé vanília rudakat dugtam, majd némi várakozás következett (kb. 3-4 hét elég), hogy a vanília átjárja a csupor minden szegletét.

Le a zacskós vanília aromás, vanilinos, ésatöbbi cukorral!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon jók az üvegek :)

Zsuci írta...

Köszi! Erősen látszik rajta, h hóm-méd. :-)))