2011. február 19., szombat

Chili con carne




Pár hete készült nálunk ez az egyszerű egytálétel, ráadásul először. Soha nem próbáltuk még. Korábban nagyon ellenséges viszonyt ápoltam a csípős ételekkel, de mostanában ez változik. Néha már szinte kívánok is néhány csípős falatot. Ennek jegyében adtam a fejem a chili con carne-ra., és igen jól tettem.

Hozzávalók:
  • kb. 45 dkg darált marhahús
  • 1 vörösbab konzerv
  • 1 kukorica konzerv
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 hámozott paradicsom konzerv
  • 2-3 kocka magas kakaótartalmú étcsokoládé
  • ízlés szerinti mennyiségű japapeno paprika és chiliszósz
  • 2-3 ek olívaolaj
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
Tényleg nagyon egyszerűen összeállítható ételről van szó, csak egymás után be kell rakosgatni a serpenyőbe a hozzávalókat, és összerottyantani az egészet a kellemes végeredményért. Ugye egyszerű?

Egy magasabb falú serpenyőben felhevítettem az olajat és üvegesre pirítottam rajta az apróra vágott hagymát, majd rádobtam a marhahúst. Sóval és egy szép adag borssal fűszereztem, s fehéredésig kevergettem a serpenyőben. Ekkor hozzáadtam a húshoz az apróra vágott fokhagymát és a paradicsomot, majd utóbbit egy fakanállal szétnyomkodtam a hús között és fedő alatt kb. 15 percig pároltam az egészet.

Ezután hozzáadtam a készülő ételhez a babot és a lecsepegtetett kukoricát, illetve az apró darabkákra vágott jalapeno karikákat és a chiliszószt. Az egészet elkevertem, majd beledobtam a csokikockákat is, s olvadásig tologattam a szószban. (Semmiképp ne hagyja ki senki belőle a jóféle csokit, vagy ad abszurdum egy kiskanálka jóféle kakaóport. A jó csokitól nem édes lesz az étel; a kakaó remekül egészíti ki és mélyíti az ízeket.)

Pár rottyanás, és ha a hús kész, már csak ízlésre kell hangolni az ízeket, persze csak ha még nem tökéletes. Mehet még bele chili, van épp só vagy bors, kinek mi hiányzik. Friss kenyérrel vagy rizzsel is remek, kiadós fogás.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Imádom, nagy-nagy kedvencünk