2011. április 4., hétfő

Expressz pizza



Kellett valami gyors ebéd… és ihlet nélkül álltam a konyhában, mi legyen? Jó lenne valami finom. Valami, amit szeretünk, ami akár variálható is és viszonylag gyors. Nos, ezek elég súlyos elvárások egy ebédtől. Aztán keresgélni kezdtem és… hát persze! Úgy ennék egy jó pizzát. Na igen, de a pizza projekt nem arról híres, hogy rövidke a szükséges idő. Cáfolja azonban ezt az állítást Jamie Oliver receptje, amivel maximum 1 órán belül kész pizzát tehetünk az asztalra. Ráadásul igen jó tésztával, vékonyra nyújtva, ropogósan. Hmmmmmmmmmmmmmm… Én a szakácskönyvben megadott adag felét készítettem el, ebből 3 normál méretű pizzánk lett.


Hozzávalók:



  • 40 dkg liszt (lehet BL 80-as vagy rétesliszt, illetve sima liszt vegyesen)

  • 10 dkg búzadara

  • 1 cs szárított élesztő (7 g)

  • csipet só

  • 1 ek barnacukor

  • 330 ml langyos/meleg víz

A teendők nagy része véget is ér a tészta összegyúrásával, ehhez némi kézi erőre van szükség, de azért túlélhető a dolog.


Egy pohárban felmelegítettem a vizet, hozzáadtam a cukrot és az élesztőt, és felfuttattam benne (kb. 6-8 perc).


Közben egy tálba kimértem a lisztet, a búzadarát és egy csipet sóval elkevertem, végül beleöntöttem a felfutott élesztős vizet és rugalmas tésztát gyúrtam belőle. (Nekem közben még egy kevés lisztre volt szükségem, hogy a megfelelő állagot elérjem, de ez a liszt függvényében bármikor változhat. Kevés liszttel vagy vízzel korrigálható a helyzet.)


Nagyjából 10 percnyi gyúrómunka után lisztet hintettem a tésztagombócra és letakarva pihentettem kb. 20 percig.


Ezalatt előkészítettem a nyújtáshoz, illetve a pizza felöltöztetéséhez szükséges kellékeket. Amikor letelt a kb. 20 perc, 3 részre téptem a tésztát és igyekeztem kerek vagy ahhoz hasonló formára nyújtani. Elég rugalmas az állaga, ezért hajlamos visszaugrani, de kitartó nyújtással és lógatással elérhető a kellően vékony és egyenletes eredmény.


A tésztát sütőpapírral fedett sütőlapra terítettem, megkentem pizza szósszal, ráadagoltam az igényelt feltéteket és a mozzarellát, majd egyenként betoltam a 250 fokra előmelegített sütő legalsó részére.


Egyszerre nem szabad elkészíteni az összes pizzát, mindig csak az legyen sütésre kész állapotban, hogy rögtön válthassa az előzőt a sütőben. Nem tesz jót a tésztának, ha sokat áll felöltöztetett állapotban.Maximum 8-10 percnyi sütés múlva szépséges, ropogós, illatos pizzák kerültek ki a sütőből, alig vártuk, hogy picit hűljön és már faltuk is. Expressz élvezet a javából!