2011. április 15., péntek

Káposztasaláta




Bizony, enélkül fabatkát sem ér az előző posztban istenített pörkölt. Minden hasonlóan nehéz étel mellé kívánja a gyomor a savanyúságot. Nos, ha pedig kívánjuk, akkor legyen finom! Semmi ördöngősség, csak friss zöldségek és ennyi a titok.

Hozzávalók:
  • 1 kisebb fej káposzta
  • 1 csomag újhagyma
  • 2 szép szál répa
  • só, ecet, cukor, víz
A káposzta külső leveleit lehámoztam, majd félbevágtam a golyóbist és a torzsás részeket kikerülve vékonyra szeleteltem. Továbbá megpucoltam a hagymát és a répákat, majd előbbit vékonyra karikázva, utóbbit pedig nagy lyukon reszelve adtam a káposztacsíkokhoz.

Elkevertem és besóztam a zöldségeket, és kb 10 percig állni hagytam.
Közben pedig elkészítettem a salátalevet. Ez a teljesen standard saláta lé, amit anyukám is készít otthon. x evőkanál kristálycukor, ugyanannyi evőkanál 10%-os ételecet, hígítva annyi vízzel (ezt sajnos érzésre kell), amennyiben feoldódik a cukor, illetve amennyivel az ízlés szerint megfelelő levet kapjuk.
(Egy 3-3 evőkanalas adaghoz pl. körülbelül 2,5 dl víz kell az én szám íze szerint. A fenti mennyiségű káposztasalátához pedig legalább ennek a duplája kell.)

A sózás után a fenti levet ráöntöttem a salátára, majd kicsit belenyomkodtam a zöldségeket, letakartam és hűtőben állni hagytam. Fogyasztás előtt pedig még egyszer átkevertem az egészet.

Hasonló saláta a másik kedvencem is, csak az majonézes, tartármártásos szósszal készül. Az is nagyon finom, de erre Tamás még nem elég érett. Nem komálja a majonézt vagy tartármártást. :-) De még sok időnk van együtt... :-P

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon rég tervezek egy jó káposzta salit, de még nem csináltam