2011. június 6., hétfő

Citrusos sült török joghurttorta mázsányi eperrel




Ezt a fincsi sütit még korábban a netről lestem és május utolsó hétvégéjén készítettem el, de hétvégén kaptunk egy Gordon Ramsay szakácskönyvet ajándékba és abban is megtaláltam. Kis különbség (persze egyébként is akadhat), hogy én nem szirupot főztem rá, hanem sok-sok friss eperrel ettük - mert akkor még volt normális, finom eper. Innen Üzenem ennek a kritikán aluli időjárásnak, hogy mélyen szégyellje magát!

Aki a sajttortát szereti, ezt a sütit is szeretni fogja, s még a lelke is nyugodtabb lehet, jóval könnyedebb édességről van szó kalóriák tekintetében.

Hozzávalók:
(nekem egy kb. 26 cm-es IKEA-s piteformám van, kerek, átlátszó)
  • 7 tojás
  • 140 gr cukor (de akár kicsit többet is elbír, ha nem sziruppal vagy dzsemmel fogyasztjuk)
  • 6 púpos evőkanál liszt
  • 700 gr török joghurt (Culinarisban lehet kapni és nem különösebben drága, kb 75 Ft 10 dkg)
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 1 narancs reszelt héja és a fél narancs leve
  • csipet só
Első lépésként a sütőt előmelegítettem 180 fokra légkeveréssel.

Amíg bent melegedett a helyzet, két keverőtálba különválasztottam a tojásokat, és a sárgáját habosra kevertem a cukorral, majd ehhez a masszához hozzákevertem szép sorban a lisztet, a joghurtot, a citrom és a narancs héját, illetve levét. Kell kevergetni, de a végén szép sima krémet kapunk.

A következő lépés volt, hogy egy csipet sóval kemény habot vertem a tojásfehérjékből, s egy keverőkanállal az egészet óvatosan, hogy a hab ne nagyon törjön össze, a joghurtos masszához forgattam.

A piteformát vékonyab kivajaztam és az alját, hogy a süti majd ne tapadjon le, kicsit megszórtam búzadarával. Beleöntöttem a masszát és betoltam a rezgő, ingó habréteget a sütőbe.

Elvileg végig légkeveréssel kellett volna sütni, de nekem elég hamar elkezdett barnulni a teteje, úgyhogy kb. 20 perc után levettem a hőfokot 150-re és egyszer, kétszer fordítottam is a forma állásán, hogy ne mindig ugyanott kapja a légkeverést.
Összesen kb. 50 percet sült, de mindenki sütőtől függően látni fogja, mikor szép barna a teteje és szilárd már az állaga.

Miután kivettem, már csak hűlni kellett hagyni, majd indulhatott a szeletelés. Szépen szeletelhető, jól díszíthető, szállítható sütemény. Érdemes kipróbálni. A citrushéjak helyett pedig akár más fűszerezéssel is el tudnám képzelni.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Ez csúcs el is mentem