2011. június 22., szerda

Dzsem-buli 2011




Annyira jól sikerültek a tavalyi befőzések, hogy idén sem maradhat el a nyár mentése télire. Eredeti terveim között szerepelt, hogy "szedd magad" módra Solymáron szerezzem be az epret, de a sok eső miatt ez idén elmaradt, így amikor az eperszezon utolsókat rúgta, belevágtam.
Két adag készült a borsos eperlekvár iránti töretlen lelkesedésem ellenére most új ízekkel próbálkoztam. Remélem ezek is hasonló eredménnyel zárulnak majd, mert a borsos verziót akárki kóstolta, mindenki odavolt érte!

Az eljárás a tavalyinak megfelelő, a Dzsemfix 2:1-es változatát használtam, s a leírásnak megfelelően 1 adag mentás és 1 adag vaníliás, balzsamecetes eperdzsemet készítettem.

Gondolom nyilvánvaló hát, hogy az 1250 grammnyi gyümölcshöz, a fél kiló cukorhoz és a dzsemfixhez egyik esetben kb. 10 mentalevelet kevertem, s azzal főztem fel; a másik esetben pedig 2 vaníliarudat kapott félbehasítva az eperhalom, s a rotyogó masszába kb. 3 evőkanálnyi modenai balzsamecetet csorgattam.

Mindkét eperadagot áttörtem részben egy krumplinyomóval, de csak annyira, hogy levet is eresszen, de szép darabos maradjon közben a kész dzsem állaga. Ezért is szeretem ezt a dzsemfix-es megoldást, hiszen csak rövid ideig zubog a tűzön a dzsem, nincs alkalma pépesedni, trutymósodni a gyümölcsnek.

A kevéske maradék alapján ízletes eredményre számítunk, már csak ki kell várni, hogy az üvegekbe rejtett ízek érjenek, dolgozzanak.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Már a cím is csúcs