2011. június 19., vasárnap

Lecsós sült csirkecomb sütőben sült krumplival




Kb. két hete készítettem ezt a nagyon jól sikerült fogást, ami tulajdonképp egy korábbi verzió felújított változata. Hiszen régebben is készítettem már lecsós, vagy más néven tavaszi csirkét, de akkor megállt annyiban a dolog, hogy a lecsós alapon megsütöttem a combokat és örültünk neki. Nem így most!

Hozzávalók (2 személyre):
  • 2 egész csirkecomb
  • 2 nagyobb fej vöröshagyma
  • 2 nagy vagy 3 kisebb fehér húsú paprika
  • 3 szép nagy lédús paradicsom
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 10-12 nagyjából egyforma (közepes) méretű újkrumpli
  • só, bors, olívaolaj
Előkészítés: A csirkecombokat alaposan megmostam és megfosztottam az esetleg rajtuk maradt pihéktől. A zöldségeket megmostam és felcsíkoztam, felkarikáztam, kinek ahogyan tetszik. A krumplit meghámoztam (akinek elég friss újkrumplit sikerült vennie, elég csak egy szivaccsal ledögölni a külső héját víz alatt) és mindegyiket hosszában félbevágtam.

Egy nagyobbacska, fedővel megáldott serpenyőben kevés olajat hevítettem (vagy akinek úgy szimpatikus, pár szelet felkatonázott szalonnát zsírjára piríthat), majd ezen megforgattam a felkarikázott vöröshagymát. Amikor puhulni kezdett, bőrével lefelé beletettem a két csirkecombot, és mindkét oldalukon megpirítottam kicsit.

Ezután hozzáadtam a felcsíkozott paprikát; sóztam, borsoztam, s rövidesen belezuttyantottam a serpenyőbe a felaprított paradicsomot és a fokhagymagerezdeket is. Az egészet összekevertem, hogy mindenhova jusson a fűszerekből, majd fedő alatt lassú tűzön pároltam.

Egy tepsit/sütőlapot kibéleltem sütőpapírral, erre olívaolajat (mogyoróolaj még jobb) locsoltam, és az olajra bő kézzel sót hintettem. A félbevágott krumplikat vágott felükkel lefelé erre a sós, olajos alapra pakoltam, s az ég világon semmi egyéb teendőm nem maradt velük, mint betolni a 200 fokra előmelegített sütőbe. Olyan gyönyörűre sülnek így kb. 20 perc a krumplik, hogy ihaj!

Közben ugye párolódtak a csirkék is... amikor már szinte könnyen belecsusszant a combokba a villa, levettem a fedőt, hogy a lecsó elfőhesse a felesleges levét.

Amikor a krumplik már csak pár percre voltak a tökéletes állapottól, megforgattam őket, meghintettem petrezselyemmel és a sütő alsó polcára toltam a tepsit. 220 fokra kapcsoltam a grillt, a combokat egy kis tepsibe emeltem át a lecsós alapról és a grill alatt ropogós pirosra pirítottam.

Ezalatt még igyekeztem levet elfőzni a lecsós alapról, s végül a ropogós combokat, a mennyekig magasztalt sültkrumplit és a finom lecsót a tányérokra kanyarintottam.

A maga egyszerűségében a szezon egyik legjobban sikerült tányérja volt!

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Isteni finom

Kata írta...

Nyerő recept!Köszönöm,hogy megosztottad velünk!

Üdv:Kata

Igor Hossó írta...

Megbaszlak!