2011. július 14., csütörtök

Áfonyás csokis muffin



Biztos velem nincs valami rendben és tompák az ízlelőbimbóim, de sokadszori kóstolás után is azt kell hogy mondjam, az áfonyának egymagában a világon semmi íze nincs. Vagy legalábbis vajmi kevés. Inkább arra szeretem használni, hogy ellensúlyozzon egyéb ízeket.

Ebben a muffinban is ez a remek szerep jutott neki és nagyon jól működött. Puha tészta, édes csoki és egy kis savanykás áfonya. Szuper kooperáció!

Hozzávalók 6-7 db normál méretű muffinhoz:

  • 15 dkg liszt
  • 5 dkg barnacukor
  • 1 tk sütőpor
  • csipet só
  • 5 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 10 dkg áfonya
  • 5 dkg étcsoki

Mivel a süti összekeverése nagyon gyorsan megvan, először a sütőt kapcsoltam be és előmelegítettem 200 fokra.

Közben felolvasztottam a vajat és hagytam kicsit hűlni. Ezalatt pedig egy keverőtálba kimértem a lisztet és a cukrot, majd összekevertem a sütőporral és csipet sóval.

Egy kis edénybe kimértem a tejet, beleütöttem a tojást és igyekeztem villával szépen elegyíteni őket, végül beleöntöttem a már langyos vajat és az egészet jól elkevertem.

A lisztes keverékbe forgattam a megmosott áfonyát és a csokit (nekem csokipasztilláim voltak, de ugyanolyan jó megoldás a késsel felaprított sima csoki is), végül hozzáadtam a nedves hozzávalókat és gyors mozdulatokkal elkevertem - de nem túl! A muffin tészta lényege ugyanis hogy igenis maradjanak benne kis csomós részek, nem szabad a tésztát teljesen simára, sokáig keverni, mert az elnehezíti, sűrű lesz a végeredmény.

Ez a muffin viszont nagyon finom lett. Nem túl édes (fekete öves édesszájúak emelhetik kicsit a cukor mennyiségét, vagy próbálkozhatnak tej vagy fehér csokival), a gyümölcs is szuperjól végezte a dolgát, szóval nagyon elégedett voltam! Gyors megoldás egy kis édesség előteremtésére.

A tésztát a muffin tepsibe előkészített kapszlikba kanalaztam (nagyjából a peremükig), majd kb. 25-28 percet sültek a 200 fokos sütőben, barnulásig. Tudom ajánlani!

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet a papír is nagyon csecse :)

Zsuci írta...

Ugye!? Muszáj volt megvenni!!! :-) Sírt utánam.

Cili írta...

A fél kiló cukor nem sok 1 kicsit? Gondolom, csak elírás, de vicces lenne még tovább emelni a dózist... :-)

Zsuci írta...

Hoppá! Igen, elírás. :-) Javítottam. Remélem senki nem kapott cukormérgezést. :-)

Ami írta...

Milyen guszta kis muffinok! És ez a papír :) nagy tetszik!