2011. július 12., kedd

Vanília fagyi - naná hogy házi!




Bizony, az elmúlt hétvégénél jobban semmi nem bizonyítja: itt a nyár közepe, kánikula, hőségriadó, ami csak kell. Ehhez pedig remekül asszisztál egy finom fagyi, mégpedig egy alap darab, a vanília. Az ötlet pedig honnan jöhetne máshonnan, mint Chili és Vaníliától. Adja magát a név is. :-)

Hozzávalók dupla adaghoz:
  • 1 l tejszín (ezt kicsit könnyíthetjük pl. 7 dl tejszínnel és 3 dl 3,6%-os tejjel)
  • két vaníliarúd
  • 10 tojás sárgája
  • 14 dkg cukor
És persze jó ha van kéznél egy fagyigép, persze anélkül is megoldható a dolog.

Tehát először egy lábasba öntöttem a tejszínt, egy csipet sót és a vaníliarudak kikapart magját, plusz a rudakat is beletettem. Hadd főddögéljen csak ki minden finom íz belőlük. Ezeket lassan forráspontig melegítettem, de nem engedtem nekik hogy eljussanak a forrásig.

Miközben a tejszín melegedett, a tojássárgákat és a cukrot egy keverőtálban szép fehéres színűre kevertem egy kézi habverővel. Amikor a tejszín elérte a megfelelő hőfokot félrehúztam, kivettem a vaníliarudakat, és a forró vaníliás tejszínt merőkanalanként, folyamatos keverés mellett a cukros tojásmasszához adtam, majd az egészet visszatettem a lassú tűzre.

Ismét folyamatos kevergetés következett, egészen addig, míg a cucc valamelyest besűrűsödött a tojássárgáktól - de itt is vigyázni kell arra, hogy ne engedjük felforrni a cuccot, mert a tojás kicsapódik és kész a horror.


Ezután már csak annyi dolgom maradt, hogy egy sűrű szűrőn átszűrtem az egészet, hogy az esetleges darabkák fennakadjanak, és egy tálban először langyosra, majd a hűtőbe téve alaposan lehűtöttem.

Amikor már jó hideg volt a gyönyörűséges pipisárga alap, előkaptam a fagyasztóból a fagyigép tálját, beleöntöttem a fagyikezdeményt és elindítottam a keverést. Mennyiség miatt mindenképp ellenőrizze mindenki fagyigépe kapacitását, az enyém is majdnem pórul járt. Éppen csak belefért az utolsó csepp is.

A szép lassan fagyivál alakuló massza már nagyon tetszett, úgyhogy csak annyi dolgom maradt, hogy egy dobozba töltöttem át és betettem a fagyasztóba, mint a fagyit szokás (illetve bevallom, kb 10 perc múlva még egyszer átkevertem).

A szezon remek ötleteket ad most a díszítésre, tele a piac málnával, áfonyával, szederrel, kész parádé! Hajrá!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

De szép színe van

Zsuci írta...

Ez bizony nagymamámnak és az ő gyönyörű sárgájú tojásokat tojó tyúkjainak köszönhető! :-)