2011. augusztus 14., vasárnap

Tejfölös harcsapaprikás




Teljes friss finomsággal jövök, tegnap délután készült nálunk ez a fogás, és teljeskörű sikert aratott. Ízletes, magyaros, ugyanakkor mégsem túl nehézkes étel.

A fiúk bringaversenyre indultak, és szerettem volna, ha valami laktató és finom ételt adhatok nekik a megpróbáltatások után. Tamásnak annyira bejött a dolog, hogy többször is szedett belőle!

Hozzávalók 4 főre:
  • kb. 75-80 dkg afrikai harcsafilé
  • 1 nagy vagy 2 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 fehér húsú paprika
  • 1 paradicsom
  • só, bors
  • 2 csapott tk pirospaprika
  • 3 ek olaj
  • 1 kis pohár tejföl
  • 1 ek liszt
A halat megmostam, ellenőriztem, hogy nincs benne szálka, és nagyjából egyforma, falatnyi kockákra daraboltam.

A felaprított hagymát megfonnyasztottam az olajon, pár perc múlva hozzáadtam a csíkokra vágott paprikát, újabb pár perc múlva pedig a felkockázott paradicsomot. Amikor kezdték megadni magukat a zöldségek, félrehúztam a tűzről a serpenyőt, a hagymás alaphoz szórtam a pirospaprikát, elkevertem, és belepakoltam a halkockákat is a serpenyőbe.

Az edényt visszahúztam a tűzre, sóval és borssal illettem a tartalmát, s óvatos mozdulatokkal elkevertem a halat a paprikával és a zöldségekkel. Végül kb. 1 dl vizet öntöttem rá és fedő alatt főzni kezdtem.

Mivel ugye halról beszélünk, gyorsan zajlanak az események, fedő alatt csupán 5-6 percet töltött az étel. Ezalatt a tejfölben elkevertem a lisztet, s végül ezzel sűrítettem be a paprikást.

Amikor a hal már puhul és szép fehér, nagyon óvatosan kell kavargatni, sőt legtöbb esetben inkább csak rázogatni érdemes, hogy ne törjük össze a husikát.

Egyébként tejföl nélkül is remekül megállja a helyét, én azért választottam ezt a verziót, mert a ház ura némi ellenszenvvel viseltet az á la natúr tejföl és hasonló tejtermékek iránt. A sima harcsapaprikást gyakran kínálják tejfölös, túrós csuszával - na nálunk ez esélytelen. Így a túró kimaradt, a tejfölt pedig eleve belefőztem a paprikásba, így szépen csúszott, jól vizsgázott.
Gyorsan elkészíthető fogás, amivel becsempészhetjük a halat a mindennapokba.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretem