2011. szeptember 30., péntek

Juhtúrós pogácsák




Nemrégiben rámtört a pogácsa sütési (és evési) vágy, mert bizony annak ellenére, hogy blogolás terén legtöbbször a lustaság győz, enni azért szoktunk. :-)

Mivel a juhtúrót nagyon szeretem, úgy döntöttem, hogy pogácsába sütve is kipróbálom - bár utólag bevallom, hogy erősebb ízre számítottam. A juhtúrónak szinte csak az emléke maradt meg az egyébként finom és még másnap is élvezhető pogikban. Talán több túróval kellene operálnom... de azt meg ki győzi pénzzel?!

De azért summa summárum, nem bántam meg a sütés dolgot, szívesen fogytak a kis falatok magukban és krémleves mellé is.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 3,5 dkg élesztő
  • 10 dkg vaj
  • 12,5 dkg juhtúró (ilyen kiszerelésben kaptam, de sztem az se baj, ha kicsit több)
  • 2 tojás sárgája
  • 2 púpos ek tejföl
  • 1 ek só
  • 2 dl tej
  • 1 kk cukor
  • plusz a pogácsák kenéséhez 1 tojás, szórásához reszelt sajt vagy magvak
A kelesztést igénylő tésztákat előszeretettel bízom a kenyérsütő gépre, mióta használom, hisz neki nem fáj a keze, a karja, és szó nélkül bedagasztja nekem az anyagot. Szóval a a tejet meglangyosítottam, beletettem a cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. Ezután a hozzávalókat a fenti sorrendben a kenyérsütő üstjébe pakoltam - csak arra kell vigyázni, hogy az élesztős anyag és a só ne találkozzanak közvetlenül.

Dagaszt+keleszt programon szép ruganyos tésztát készíttettem a géppel, majd hagytam az üstben megkelni. (Természetesen a tésztát kézzel is össze lehet állítani, erős kar és egy nagyobb tál kell csak hozzá, és egy meleg hely, ahol utána megkel.)

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Amikor a tészta megkelt, lisztezett felületre borítottam és kb. 1,5-2 cm vastagságúra nyújtottam. Megkentem az egészet a felvert tojással, és alaposan megszórtam ízes reszelt sajttal (nálam most Gouda volt).Két sütőlapot készítettem elő sütőpapírral letakarva, s ezekre szaggattam a pogácsákat felváltva. Amíg az egyik lapnyi sült, a másik előkészült, s a pogik a forró sütőbe tolva kb. 20-22 perc alatt sültek szép ropogósra.Vendégvárónak, tízórainak, uzsonnának, leves mellé fogyasztva is remek falatok!

(Az alapreceptet köszönöm Ottis-nak, a mennyiségek módosultak nálam picit, illetve legközelebb szerintem valami plusz fűszerrel is próbálkozni fogok.)

Nincsenek megjegyzések: