2011. október 2., vasárnap

Burgonyakrémleves a négyzeten




Annak ellenére, hogy a naptár már októbert mutat, a nyárutó igazán kellemes hőmérséklettel és gyönyörű napsütéssel kényeztet minket. Napközben még kellemes a rövidnadrág, de estére már sok esetben csípősre vált az idő és jóleső lehet egy finom krémleves. Mondjuk ez a kétféle krumplit felvonultató, krémes, sűrű, gazdag finomság.

Hozzávalók:
  • 2 nagyobb édesburgonya
  • kb. fél kg fehér krumpli
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • annyi alaplé, ami a felaprított krumplikat éppen csak ellepi
  • 2-3 dl tejszín (sűrűségtől függően)
  • só, bors
Nem egy bonyolult recept, ahogy a krémlevesek általában, de annál jobban szeretjük, hisz gyorsan elkészíthető és finom.

A krumplikat megpucoltam, kb. egyforma darabokra aprítottam és a megpucolt fokhagymagerezdekkel együtt egy lábasban - annyi alaplével, ami éppen ellepte - puhára főztem. Közben sóval és borssal ízesítettem.

Amikor megfőttek a krumplik, botmixerrel pépesítettem az egészet, a tejszínnel picit selymesítettem rajta, illetve ha szükséges, ilyenkor lehet még ízesíteni.
Egyet rottyantottam még a levesen, és már húztam is le a tűzhelyről, hogy tálkákba szedve gyorsan hűljenek egy kicsit és minél gyorsabban ehessük.

Feltétként jól muzsikál rajta a pirított bacon is; mi most juhtúrós pogácsával ettük.

1 megjegyzés: