2011. október 20., csütörtök

Fűszervajas sült csirkecomb




Ez itt a képen (ami ugyan nem a legjobban sikerült) az eddigi egyik legfinomabb sült csirke, amit sütöttem. Pedig nincs nagy titok, nincs furfang vagy bármi hasonló, csak a combikák, só, bors, fokhagyma és egy kis fűszervaj. Az ám!

Teljesen biztos, hogy sült csirkecombot én ezután csakis így készítek. Persze fűszervaj helyett néhány lap sima vaj is nagyon jól működik, a lényeg, hogy a combok bőre alá kell betuszkolni a vajat, jó mélyre több helyre is. A hús így még ízletesebb, még szaftosabb, a bőr pedig még ropogósabb lesz!

Hozzávalók:
  • 4 egész csirkecomb
  • 1 fej fokhagyma
  • 5-6 dkg vaj/fűszervaj
  • só, bors
A combokat megmostam, szárazra töröltem és egy tepsibe fektettem egymás mellé. Mindkét oldalukat bedörzsöltem sóval és borssal, közéjük héjastól bedobáltam a fokhagyma gerezdeket, a combok bőre alá pedig a vajból vágott lapokat dugdostam. A tepsiben fekvő előkészített combokat előmelegített 190 fokos sütőbe dugtam, s puhulásig sütöttem, majd pedig bekapcsoltam a grillt és a bőrüket is ropogósra pirongattam.

Egy igaz klasszikus, omlós csirkehusi, ropogós bőr, "rizi-bizi", és sült fokhagyma. Hmmmmmm.....

És egy nagy előny, hogy az előkészítésen kívül semmi extra teendőnk nincs ezzel a fogással, maximum annyi, hogy amíg a combok puhára és ropogósra sülnek, elkészítjük az éppen szimpatikus köretet hozzá. Hajrá!

1 megjegyzés: