2011. november 22., kedd

Banános, mascarponés süti




A múltkoriban az a helyzet állt elő itthon, hogy nagyon megkívántam valami édeset és sütni is kedvem adódott - mily meglepő :-) - tehát már csak a mit süssek kérdésre kellett választ találni. És ahogy az lenni szokott ilyen esetekben, már csak a meglévő készletekre szabhattam az óhaj-sóhajt, mivel túl voltunk már a bevásárláson. Nos azt hiszem, a hátráltató tényezők ellenére nagyon jó kis sütit sikerült összehoznom és máskor is elkészítem majd.

Hozzávalók a piskótához:
  • 5 tojás
  • 5 ek liszt
  • 5 ek cukor
  • 2 ek kakaópor
  • csipet só
A krémhez és egyébhez:
  • 28 dkg mascarpone
  • 2 dl 20%-os tejszín
  • 10 dkg porcukor
  • 3 lap zselatin
  • 4 ek víz
  • 1,5 banán
  • néhány ek. narancslekvár
  • kis darab étcsoki
A sütés kezdetekor még nem volt igazán kialakult képem a sütiről, de közben azért ügyesen körvonalazódott a helyzet. Első körben megsütöttem a piskótát egy kisebb tepsiben. A lényeg hogy legyen olyan vastagsága, amit később még ketté lehet vágni.
Amikor a piskóta megsült, még melegen lehúztam róla a sütőpapírt és hagytam kihűlni.

Közben nekiláttam a krém elkészítésének is. Egy keverőtálban kézi mixerrel összedolgoztam a mascarponét, a tejszínt és a porcukrot egy csipet sóval, közben pedig 3 zselatin lapot beáztattam egy bögre hideg vízbe. 4 evőkanál vizet felmelegítettem és feloldottam benne a hideg vízből előbányászott és kinyomkodott lapokat. Folyamatosan kevergettem és amikor kihűlt és elkezdett szilárdulni, belekevertem a mascarponés krémbe.

Ezután már csak a kreatív része következett a dolognak. Kettévágtam a piskótát (ügyesek előnyben), az alsó rétegen elkentem néhány kanál narancslekvárt, s kiraktam a lapot finom banánszeletekkel. Erre kencéztem rá a krém kicsit több mint felét, végül megfejeltem az egészet a felső réteg piskótával. A krém maradékával bevontam a süti tetejét és oldalait, végül pedig egy kis kozmetikázás gyanánt étcsokit reszeltünk a krémre.

Kicsit érdemes hűtőbe tenni szeletelés előtt és az se árt neki, ha egy éjszakát csücsül a hűtőben.
Jó dolog ez a kreatívkodás! :-)

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

De jó! Olyasminek tudom elképzelni az ízét fejben, mint a vakondtúrás torta :-)

Azt meg imádom :-)

Zsuci írta...

Olyat még nem ettem, de szerintem ha szereted a banánt és a krémesebb sütiket, már nyerő az összeállítás. :-)

Bianka írta...

Nagyon finom

Árki Klaudia írta...

Szia!

Nagyon finomnak tűnik a sütid, ezért úgy gondoltam, hogy én is elkészítem - ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A fent leírt mennyiséget mekkora méretű edényhez használtad fel? Nekem most kicsit korlátozottak a körülményeim, ezért csak egy 18 centi átmérőjű, 1.4 literes edény áll rendelkezésemre. Mit gondolsz, felezzem meg a fenti mennyiségeket, vagy nem szükséges?
Bocsi a zöldfülű kérdésért, és előre is köszi a segítséget! :)

Üdv,
Klaudia