2011. december 4., vasárnap

Édes-csípős oldalas hagymás tepsis krumplival




Múlt hétvégén vendégeink voltak, akiknek édes-csípős csirkecombokat készítettem ebédre. A mázból viszont megmaradt egy adag, és a hűtőben várakozott egy darabka oldalas. Egymásratalálásuk sorsszerű volt.

Ez a legfinomabb sertésoldalas variáció, amit valaha ettem és ezt komolyan mondom annak ellenére is, hogy nem szeretem a túl csípős ételeket és érzékeny is vagyok a csípősre.

Hozzávalók 2-3 főre:
  • egy kisebb darab, lehetőleg nem nagyon zsíros sertésoldalas (kb. 60-70 dkg)
  • felkockázott krumpli
  • karikára vágott hagyma
  • pár gerezd fokhagyma
  • só, bors

A mázhoz:

  • 2 ek chili szósz (bármilyen formájú chili szósz, ami épp otthon van, a kívánt csípősség szerinti mennyiségben; nekem most fokhagymás chili szószom volt itthon, a Culinarisban kapható)
  • 2 ek ketchup
  • 3-4 ek méz
  • 2 ek víz

Az elkészítés nem túl munkás, ahogy az a jó öreg téli egytálételeknél lenni szokott, ráadásul sütés közben a sütő a radiátor szerepét is remekül átveszi.

Egy közepes tepsibe pakoltam a krumplit és a hagymákat, amiket sóztam és borsoztam.

A húst megmostam, leitattam róla a vizet és szintén besóztam és enyhén borsoztam is, majd pedig egy ecsettel bevontam a fent leírt mázzal. Az egészet letakartam alufóliával és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam.

Kb. 1 óra alatt készült el az étel, közben párszor kivettem a tepsit és újra bekentem a húst a mázzal, illetve az utolsó etapra visszatolásnál már nem tettem rá a fóliát a tepsire, hanem hagytam egy kicsit pirulni a húst.

Az oldalas szuperjól megpuhult, a csontok könnyen távoztak a helyükről, s a húsról sütés közben a hagymára, krumplira csorgós máz istenien karamellizálódott.

Nagyon jó szívvel ajánlom, hogy próbáljátok ki, az édes és a csípős ilyen találkozása elképesztően finom ízeket generál, s kellemesen átmelegít a hideg napokon.

1 megjegyzés: