2011. november 15., kedd

Egy klasszikus: brassói




Nemrégiben, hétvégi ebédre készült ez a fogás, mert nagyon vágytam valami klasszikusra és juuuuuuuuj de finom volt! Kár hogy ez tipikusan olyan étel, amit ott és akkor, melegítve sajnos már nem lehet élvezni.

Hozzávalók 2 főre:
  • kb. 40-50 dkg sertéscomb
  • 5-6 szem nagyobb krumpli
  • 1 közepes fej hagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 3 ek olaj vagy zsír
  • só, bors
  • pici őrölt kömény és pirospaprika
Nálam egy pici extra trükk játszott a főzésnél, mégpedig az, hogy a krumplikockákat az ActiFry-ban készítettem el. Remekül elvoltak, míg a hússal szórakoztam.

A combot megmostam, felitattam róla a vizet és falatnyi darabokra aprítottam. A hagymákat megpucoltam és a kezem ügyébe készítettem minden szükséges fűszert is.

A zsiradékot egy nagyobb serpenyőben (aminek teteje is van) felhevítettem, megpirítottam rajta az apróra vágott vöröshagymát, majd amikor már üveges volt, hozzáadtam a húskockákat is, sóztam, borsoztam és fehéredésig pirítottam.

Ezután egy kisebb bögrényi vizet öntöttem alá, pici köménnyel, leheletnyi paprikával és a húsra nyomott fokhagymákkal fűszereztem és fedő alatt párolni kezdtem. Lehet hogy nem ez a hivatalos eljárás, de én innen úgy haladtam tovább, hogy megvártam míg eltűnt a víz a hús alól, ellenőriztem hol tart és mindaddig pótoltam kis adagokban a vizet, míg azt nem tapasztaltam, hogy a husi megpuhult.

Ennél az állapotnál már levettem a fedőt és kellemesen megpirongattam a húsdarabokat, de vigyáztam, hogy egy kis szaftja mindenképp maradjon (ebben a hagyma is segít), hogy elérjem azt a krumplikockákat finoman bevonó kellemes állapotot.

A hús elkészült, közben a krumpli ropogósra sült, nem volt tehát más dolgom, mint összekeverni a két komponenst és azon melegiben, frissen elfogyasztani kívánság szerinti savanyúság társaságában.

(Természetesen a krumplit "normál" úton is elkészíthetjük, ugyanolyan finom lesz - csak alaposan le kell itatni róla az olajat.)

Nincsenek megjegyzések: