2011. november 26., szombat

Gomba sauté




Igen, igen, ez csak egy puccos név és valószínűleg sokan készítik ezt az ételt. De mégis érdemes szentelni neki néhány sort, mert egyszerűségében igen nagyszerű!

Egyik barátnőmmel alkalmanként eljárunk főzőcskézni a Blanchir-ba, s az egyik ilyen este során készítettük ezt a finom előételt. Mindkettőnkben felmerült a gondolat, hogy ha ebből sok lenne, mi nem is kérnénk mást vacsorára. :-)

Nálam most nem volt benne különösebb csavar, fehér és barna csiperkéből és laskagombából készült, de minél többféle erdei gomba kerül bele, annál csudább a végeredmény.

Hozzávalók (előételként mondjuk 4-5 személyre):
  • sajnos nem tudom pontosan hány dkg volt a gomba, de a hiperekben kapható dobozba csomagolt gombák közül a nagyobb dobozosat választottam (a fenti három gombaféle volt benne és valami olyasmi neve volt, hogy magyar gombaválogatás) - összesen kb. 10-11 fej csiperke volt benne és kb 3 nagyobb darab laska. - közben kis segítséggel kiderült, hogy az 500 g-os dobozról beszélek itt hosszan :-)
  • jó nagy adag petrezselyem - lehetőleg friss
  • vaj, olívaolaj
  • egy közepes fej vöröshagyma vagy 2 salotta
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • fejenként annyi pirítós, amennyit szeretnénk

Tényleg nagyon egyszerűen elkészíthető fogás, semmi fakszni nem merül fel. A gombákat megpucoltam, felszeleteltem. A hagymákat megpucoltam és (külön-külön) apróra vágtam. Egy nagyobb serpenyőben vegyesen olívaolajat és vajat hevítettem és elkezdtem pirítani benne a vöröshagymát. Amikor a hagyma szépen megpuhult, rádobtam a felaprított gombát, sóztam, borsoztam és pár mozdulattal összeforgattam a hagymával.

Alacsony lángon békén hagytam pár percig, hogy kicsit levet eresszen, majd hozzáadtam a fokhagymát is, elmozgattam benne (durván nem érdemes kevergetni, mert a gomba összetörik), végül pedig az egészbe belevegyítettem egy jó adag felaprított petrezselymet és egy diónyi vajat, hogy frissesség és még egy adag selymes szaftosság járuljon hozzá az élvezetekhez.

Időközben már előkészítettem egy sütőlapra a kenyérszeleteket, mindkét oldalukat lespray-ztem (vékonyan meglocsolni is lehet) olívaolajjal és előmelegített sütőben arany színűre pirítottam.

Szép és látványos tálalás szerintem a ropogós pirítósokra halmozott, zöldfűszerrel tarkított gombaság. Ha kezünk ügyébe akad, egy kis kakukkfüvet se hagyjunk ki belőle.

Azon melegiben fogyasztást kíván és szinte abbahagyhatatlan. Nálunk legalábbis nagy elégedettséget hozott.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom, most szívesen elfogadnám

Zsuci írta...

Én se gondolkodnék most egy pillanatig se, hogy beleharapjak-e. :-)))

Niki írta...

A kisebb doboz kb 250 gr,a nagy boboz pediglen 500 gr...:)))Én is nagyon szeretem a "pirított" gombát:)Annyit meg tudnék belőle enni - ha előétel lenne,hogy simán nem kérnék főételt utánna:))))Nagyon guszta...

Zsuci írta...

Köszi a pontosítást Niki! Volt egy ilyen 250-500-as sejtésem, de nem voltam biztos benne.
És igen, ezután kár főételben gondolkodni, csak elegendő mennyiségről kell gondoskodni! :-)))