2011. november 28., hétfő

Túrós kakaós muffin téli estékre




A múlt héten megint akadt olyan este, amikor időm és kedvem is adódott összedobni egy jó kis édességet. És ha idő és kedv van, miért ne születhetne mindebből egy jó kis muffin? Naná!

Egy régebbi muffin receptet vettem alapul és átdolgoztam kicsit, mondhatni szabadon. Az eredmény 12 finom és lágy muffin lett. :-)

Hozzávalók:
  • 200 g liszt
  • 25 dkg túró
  • fél tasak sütőpor
  • 2 ek holland kakaópor
  • 75 g vaj
  • 25 g olaj
  • 100 g barnacukor
  • 1,5 dl tej
  • 2 (kisebb) tojás
  • dió a muffinok tetejére
Ahogy minden muffin, ez is a keverem-kavarom-megsütöm triumvirátusra épül, nincs benne semmi ördöngösség. A sorrend a következő:

A lisztet, a kakaót és a sütőport egy csipet só társaságában egy keverőtálba mértem és elvegyítettem. Egy kis tálban felolvasztottam a vajat, hozzáadtam az olajat és elkevertem benne a kimért cukrot, egy másik tálban pedig kicsit felvertem a tojást a tejben, majd hozzáadtam a túrót is és nagyjából eldolgoztam benne.

Következő lépésként összekevertem a cukros zsiradékot és a tejes túrós masszát, majd pedig az egészet beleforgattam a lisztes alapba. Nem kevertem agyon, de azért rendesen összekevertem a muffin tésztát, végül egy evőkanál segítségével a kapszlikba kanalaztam és a tetejükre egy-egy fél diót nyomtam.

Előmelegített 200 fokos sütőben 20-22 perc alatt sültek meg. Melegen elég puha az állaguk, de ahogy hidegszenek, kissé megszilárdulnak. Langyosan és másnap hidegen is nagyon finom reggelire, tízóraira, uzsonnára vagy csak úgy nasinak.

Különösen édesszájúak kicsit emelhetik a cukor mennyiségét, bár szerintem így is finom. A dió pedig nagyon finoman megpirul a tetején.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretjük