2011. december 15., csütörtök

Bőrös malacsült - vasárnapi ebéd klasszik




Múlt hétvégén egy újabb klasszikus vasárnapi ebéd került az asztalunkra - anno otthon legalábbis nekem ez nagy kedvencem volt, nem is változtattam semmit anyukám receptjén.
Ennél az ételnél is bebizonyosodik, hogy a kevesebb több és olyan jól esik néha visszatérni ezekhez az egyszerű, melengető ízekhez.

Hozzávalók:
  • étvágy és létszám szerint 1-2 szelet bőrös malackaraj
  • 1 közepes/nagyobb fej vöröshagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • kacsazsír/libazsír/kinek mi
  • só, bors

Mint minden ételnél, érdemes jó alapanyagokkal dolgozni, hisz mindenféle hókuszpókusz nélkül készítünk finom fogást a húsból.

A hússzeletek számától függően szükség van egy nagyobb serpenyőre, amit le is tudunk fedni. Ebben a serpenyőben felmelegítettem a kacsazsírt és rövid idő alatt szaftzáró réteget sütöttem a korábban már sóval és borssal ízesített hússzeletekre, majd egy tányérra tettem őket.

A felkarikázott vöröshagymát és a felaprított fokhagymát pár perc alatt átforgattam, megpirítottam a zsiradékon, és erre az ágyra pakoltam vissza a húsokat. Kb. 1-1,5 dl vizet öntöttem alá és fedő alatt, alacsony lángon puhulásig pároltam az egészet, végül amikor már szinte késznek ítéltem, levettem a fedőt és kicsit meg is pirítottam a szeleteket. (Nem csirkemellről beszélünk, tehát ne 15 perces sütési időre rendezkedjünk be. Persze ez függ a hús korától, minőségétől is, de azért mindenképp szükség lesz időre, a puhulást pedig a bátrak ujjal, bátortalanok egy villával remekül ellenőrizhetik.)

Sütés közben a hagyma istenien krémes, szaftos alapot képez, ami isteni csemege mind a húsra, mind a köretként adott krumplipürére, mind titkon egy szelet kenyérre adagolva. :-) Savanyúság, kompót, ki mit kíván hozzá, azzal szeresse!

1 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Isteni ez a malac sült.