2011. december 22., csütörtök

Tejfölös gombaleves




Ez az egyik kedvenc levesem, télen és nyáron is nagyon szívesen eszem, de ilyen hideg napokon különösen jól esik egy tányér meleg leves. És ami még nagyon jó benne, hogy nagyon könnyen elkészíthető.

Hozzávalók:
  • 50 dkg gomba (jó a sima csiperke is, de minél többféle, minél finomabb gombákat használunk, annál finomabb lesz a végeredmény)
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2-3 ek. olaj
  • 1 tk őrölt pirospaprika
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1,6 l víz
  • só, bors
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
  • 1 púpos + 2 ek liszt

Az egész leves úgy kezdődik, hogy előkészítjük a levesbetétet. Egy kis tálkában egy egész tojást simára keverünk két evőkanál liszttel és egy jó csipet sóval, majd a leves elkészültéig pihenni hagyjuk.

Ezután elindítunk egy gombapaprikást... vagyis az olajon megpirítjuk a felaprított hagymát, lehúzzuk a tűzről, rádobjuk a paprikát és a szintén felaprított gombát, megforgatjuk, sózzuk, borsozzuk és saját levében hagyjuk párolódni; majd a vége felé hozzáadjuk az összevágott petrezselymet is.

Amikor a gombapaprikás nagyjából elkészült, felöntöttem a vízzel és összemelegítettem, közben pedig a tejfölt és a tejet simára kevertem 1 púpos evőkanál liszttel. Amikor az előleves ismét megközelítette a forráspontot, a tejfölös tálba merítettem belőle egy kanállal, elkevertem, majd még egy kanállal mertem oda, hogy a hőfokok kicsit közeledjenek egymáshoz. Ezután már nem fokoztam tovább a kedélyeket, a felhígított tejfölös levet a leveshez öntöttem, elkevertem és összefőztem.

Na és itt jött az előkészített levesbetét szerepe... a lassan bugyogni kezdő leves fölött egyik kezemmel fogtam a kis tálat, másikban pedig egy evőkanalat és arról csorgattam kis csíkokban a levesbe a pillanatok alatt kialakuló tésztát. Az egész művelet nem vesz 1 percnél többet igénybe, s amint a kis tésztacsorgatmányok feljönnek a leves tetejére, el lehet kiáltani: kééész! :-)

(Természetesen sóval és kis borral mindenki ízlésére hangolhatja a végén, egy kis frissen őrölt bors kellemes plusz ízt ad még a leveshez.)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Áldott, békés ünnepeket kívánok