2012. január 24., kedd

Csevap - nyári nosztalgia




Szintén tavalyi eresztés... de laposkúszásban igyekszem pótolni az elmaradásokat. Mukikám felidézte magában a nyári ízeket és megkívánta a csevapot. Mivel nem egy nagy erőfeszítés elkészíteni és jó kis hazafuvarozott ajvár is akadt a szekrényben, bevásárlás után nekiláttam és ezzel vártam a munkából hazaérkező férfiember.

Hozzávalók:
  • 50 dkg darált sertéshús (még jobb ha vegyesen sertés, bárány és marhahúsunk van, de idő hiányában az ember azzal főz amit be tud szerezni)
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 3 szép gerezd fokhagyma
  • só, bors

Nagyon egyszerű a kis rudacskák elkészítése. A darált húst egy tálban összedolgoztam az apróra vágott hagymával és fokhagymával, illetve ízesítettem sóval és borssal, majd legalább egy órácskát pihenni hagytam.

Amikor újra visszatértem a főzéshez, vizes kézzel rudakat formáztam a masszából, majd végül egy serpenyőben ropogósra, finom pörkösre sütöttem.

Ajvárt és ropogós sült krumplit adtam hozzá. Egy röpke vacsora erejéig megidéztük a nyári estéket.

Nincsenek megjegyzések: