2012. január 26., csütörtök

Sütőtök krémleves garnélanyárssal




Nem is igazán recepttel, hanem inkább az ötlettel jövök ezúttal. A Gerlóczy-ban vacsoráztam két barátnőmmel Karácsony környékén és hasonló levessel indítottam az estét náluk. Én a már bevált mézes sütőtök krémlevesemet készítettem el, s ehhez adtam a képen is látható guszta kis nyársakat.

Hozzávalók:
  • fejenként 1-2 nyárs
  • nyársanként 3-4 garnéla
  • só, bors
  • olívaolaj
  • chilipehely

A garnélákat egyenként felhúztam a kis nyársakra, s meglocsoltam olívaolajjal. A rákokra chilipelyhet és borsot szórtam, majd negyed órát állni hagytam. Amikor a leves tálalására került a sor, egy serpenyőt hevítettem a tűzhelyen, megsóztam picit a garnélákat és a nyársakat mindkét oldalukon kb. 1-1 percig sütöttem, pirítottam.

Tényleg nem nagy szám, de szerintem igen mutatós. Plusz az sem elhanyagolható, hogy finom és az édeskés levessel jól harmonizál az ízlés szerint csípős nyárs.

Nincsenek megjegyzések: