2012. március 29., csütörtök

Sonkával és brie-vel töltött csirkemell sárgarépás krumplipürével




Jó ideje került ez a csirkemell az asztalunkra, de valahogy elkeveredett a fotók között és megfeledkeztem róla.

Teljesen puritán a fotó, ugyanis meg sem fordult a fejemben, hogy ez az étel annyira finom lesz, amennyire aztán odavoltunk érte. Nyilván nem a klasszikus cordon bleu-ről van szó, még ha sok helyen így is csúfolnak ennél bőven silányabb ételeket. Ennek ellenére azonban olyan jól sikerült, hogy sokáig hümmögtünk még a vacsora befejeztével is.

Persze semmi fakszni, vagy elérhetetlen hozzávaló, de bevallom, az utóbbi időben kicsit a házias, régi ízek felé fordultam. Persze ez váltakozik mindig, most ez van.

Hozzávalók:
  • annyi szelet csirkemell filé, ahány szelet husit szeretnénk a tányérokra- fejenként 2, vagy nagyétkűeknek 3 szelet
  • ugyanannyi szelet sonka
  • a brie méretétől függően annyi sajt, amennyit bele tudunk tölteni úgy a húsokba, hogy ne lógjanak ki
  • panírmorzsa, só, bors, liszt, tojás

Az elkészítés is a fogás egyszerűségéhez passzol. A hússzeleteket kicsit kiklopfoltam, majd mindkét oldalukon besóztam. Ezután a szeleteket egy sima felületen egyenként kiterítettem, gondolatban elfeleztem és az egyik felükre sonkát, majd sajtot pakoltam, majd a másik felüket úgy hajtottam ezekre, hogy lehetőleg ne kandikáljon ki semmi, de ha mégis, akkor maximum a sonka.

Amikor minden szeletbe töltelék került, előkészítettem a panírozó állomásokat, és óvatosan bepaníroztam a húsokat. Igyekeztem figyelni arra, hogy a szélek szépen passzoljanak és a panír is összefogja a kis szendvicseket. Kicsit aggódtam, hogy sülés közben kifolyik majd a sajt, vagy szétnyílnak az "illesztések", de végül annyira jól sikerült. Semmi kifolyás, semmi nyílás, egyszerűen csak szépre sültek a szeletek.

Sárgarépás krumplipürével ettük, de sima pürével, vagy egyéb körettel és savanyúsággal is finom. Én legközelebb hagymás, petrezselymes pirított gombával is megpróbálom megtölteni, tutifix hogy finom lesz!

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Nagyon szép, mutatós ez a töltött csirkemell. Gombával biztos nagyon finom lesz. nekem legalább is kedvencem.

Zsuci írta...

Na, akkor már kipróbált a dolog, nem csalódhatok. :-)