2012. március 27., kedd

Tárkonyos csirkeraguleves




Az utóbbi hónapokban minden bejegyzésem magyarázkodással kezdődik, úgyhogy ezúttal most ezt inkább kihagyom. Inkább csak azt mondom el, hogy ez a leves se most készült, bőven hideg idők jártak még, amikor bekanalaztuk. De tekinthetjük joker-levesnek is, mert forrón és langyosan is finom, és savanykás íze miatt a melegebb időszakban is jólesik.

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkecomb filé (vagy mell, ha a szárazabb falatok jobban csúsznak, és persze pulykahúsból is elkészíthető)
  • kb. 30 dkg csiperke
  • 1 bögre zöldborsó (nyáron friss, télen fagyasztott)
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál petrezselyemgyökér
  • 1 csokor friss vagy kb. 1 csapott ek. szárított tárkony
  • 2 dl tejszín
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek liszt
  • só, bors
  • 1 citrom

Először mindent szépen előkészítettem, vagyis megmostam, megtisztítottam és falatnyi darabok darabokra vágtam a húst, illetve megpucoltam és tetszetős darabokra aprítottam gombát és a gyökereket.

A megtisztított vöröshagymát és a fokhagymát lereszeltem (lehet nagyon szép apróra vágni is) és egy kevés zsiradékon megfuttattam, majd ezen a húsdarabokat, só társaságában körbepirongattam. Amikor a húsok kifehéredtek, hozzáadtam a répát, a petrezselyemgyökeret és a gombát, majd pár percig kevergettem és felöntöttem az egészet kb. két liter vízzel.
Sóval és borssal, illetve az előkészített tárkonnyal ízesítettem, majd az egészet fedő alatt, a répakarikák puhulásáig főztem. A borsót akkor adtam a leveshez, amikor már csak. kb. 6-8 perc volt a puhulásig.

Amikor jónak ítéltem a zöldségeket, a tejszínt csomómentesre kevertem a liszttel és besűrítettem, krémesítettem vele a levest. A végén pedig még sóval és a belefacsart citromlével ízesítettem. (Citromot én még a saját tányéromba is facsartam, annyira jól esett a savanykás íze - de ezt már mindenki adagolja magának étkezéskor.)

Tartalmas és nagyon finom leves, ajánlom mindenkinek.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Nagyon finom ez a leves. Szerintem az év bármely szakában fogyasztható, úgyhogy nem kell magyarázkodnod.
Látom Te is úgy jártál, ahogy már én is többször, szétesett a hozzávalók felsorolás. Akármit csináltam, nem tudtam rendbehozni HTML-módban sem. Végül töröltem a pontokat (HTML-módban), s akkor rendesen zárt.

Zsuci írta...

Igen, bosszantó hogy ezt csinálja a szerkesztéssel. De engem csak az egyik gépen bosszant ezzel. Hazamegyek és este átszerkesztem a másikkal. Azzal működni szokott a dolog.