2012. április 15., vasárnap

A "házias" szó méltánytalan használata

Szombat reggel bevásárolni mentem, mint általában és a boltban rendkívül kedves kislány termékmintákat osztogatott. Kíváncsiságból elvettem... és hű de mérges lettem, mikor hazaérve megnéztem az ölembe hullott ajándékot.

Knorr Házias Pörköltalap - ezt kaptam. Soha nem használok ilyesmit, de ha már beesett, elolvastam az összetevőket. Szívbajosok óvatosan!

Összetevők: víz - oké; só - oké; növényi zsír - oké; glükóz szirup - ???!!! minek?; élesztőkivonat - minek?; cukor - MINEK???; aromák - nagyon nem oké; sűrítő anyagok (xantán gumi, szentjánoskenyér lisz4) - MIVAN???!!!; maltodextrin - ez is minek???!!!; zöldség- és gyümölcslé koncentrátum (vöröshagyma, alma, sárgarépa) - ANYÁM BOROGASS!; majoranna - oké; marhahúslé kivonat 0,5% - nem hangzik jól, és nem is valami sok; karamell szirup - NEMÁR!; növényi olaj - mi a különbség a növényi olaj és a növényi zsír között???; fűszerek - érdekelne h ez mit takar!

Egyébként hirdeti magáról a termék bőszen, hogy "Nagyszerű ízek, természetesen!" és hogy "Nem tartalmaz: tartósítószert és hozzáadott ízfokozó adalékanyagot". Hú de jó. Csak van benne egy rakás olyan cucc, amit a kutyának se adnék.

És mégis mi a jó francért van szükség karamell szirupra, glükőz szirupra, gyümölcslé koncentrátumra vagy épp xantán gumira egy pörköltbe???!!! Drága kedves vásárlók, ha megveszitek, miért???!!!

Mióta kell a pörköltbe hagymán, fokhagymán, paprikán, zsíron, fűszerpaprikán, húson és vízen kívül bármi egyéb?

Miért nem olvassák el az emberek, hogy mivel etetik őket? És miért lepődnek meg ha évek múltán cukorbetegek lesznek, vagy egyéb remek betegségekkel lepi meg őket a szervezetükbe gyömöszölt trutyi?

Házias.... hát ezen a szón meg felfortyan az agyam... házias... jah... akkor a sima pörkölt az már autentikus? Vagy ősi? Vagy minek nevezzem? :-/

2 megjegyzés:

Ami írta...

Szépen összefoglaltad a véleményemet erről... És a legszomorúbb, hogy rengetegen megveszik majd, gondolván, hogy JÓ... :(

Mária Brekli írta...

Én is levettem egyet ma a polcról, mondván kipróbálom. Beledobtam a kosárba, de aztán úgy döntöttem csak elolvasom már hogy mi van benne, míg elérek a következő polcig. A xantán gumiig jutottam aztán visszafordultam, és a helyére tettem. Semmi szükségem ilyenekre, mikor édesanyám tökéletesen megtanított a pörkölt alap készítésére.