2012. május 17., csütörtök

Epres tejszínes rétegezett hedonizmus


Az előző hétvégére eperfagyit terveztem készíteni a vadiúj fagyigépemmel, de olyan csúnyán alakult az időjárás és a kinti hőmérséklet, hogy egyikünknek sem volt kedve fagyit kanalazni. Egy nagy adag eper viszont ott állt a hűtőben. Ettünk belőle nyersen pár szemet, és a reggeli turmix is befogadott egy adagot, de még mindig maradt. Így inspirálódtam a fenti szépséges és szupergyors desszert elkészítésére.

Teljesen biztos, hogy nem utoljára készült ez a finomság. Az elkészítési idő és a nehézségi fok, illetve az elfogyasztásával járó élvezet a fordított arányosság mintapéldája lehetne! Zseniális!

Hozzávalók kb. 4 személyre:
(de ketten is simán eltüntethető)
  • 40 dkg eper
  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 2-3 ek. porcukor (az eper édességétől függően)
  • 1 tk. vanília esszencia (vagy pl. valami finom likőrféle)
  • csipet só
  • cirka 10 rúd babapiskóta
Lépések:
1. Előkészítettem a tálat.
2. Egy keverőtálban felvertem a tejszínt (a sóval és a cukorral), majd a leírás szerint hozzáadtam a fixálót. (Utóbbit sajnos nem igazán lehet elkerülni, hisz állnia kell a desszertnek, amit a hab nem tolerálna).
3. Az epret megmostam és néhány szem kivételével pürésítettem. Hozzáadtam a vaníliát.
4. A tálba pakoltam 1 réteg babapiskótát, gazdagon meglocsoltam az eperpürével, erre jött még egy réteg babapiskóta és eperpüré.
5. Végül a tejszínhabot ráhalmoztam a tetejére (a két réteg közé is mehet, nálam ez most elmaradt) és eperdarabokkal díszítettem.

Lakmározás előtt érdemes pihenni hagyni a rétegeket (minimum 2 órát, de akár egy egész éjszakát is), hogy a babapiskóta megszívja magát és az egész desszert összeálljon.

Nagyon szimpatikus kreáció ez számomra, ami minimális előkészítést, nulla sütőhasználatot igényel, ugyanakkor a szuper íz és a látvány miatt nagyot lehet vele villantani. Eperszezonban kötelező!

Nincsenek megjegyzések: