2012. május 1., kedd

Isteni primőrköret bármihez





Lehet hogy már szerepelt a blogon nagyon hasonló, de egyszerűen nem tudok betelni ezzel a körettel évről évre. Zseniális! Az újkrumpli variációi felülmúlhatatlanok számomra. És további remek tulajdonsága, hogy nagyon egyszerű elkészíteni.

Hozzávalók 2-3 főre:
  • kb. fél kg aprószemű újkrumpli
  • 1 csokor friss répa
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • 1 ek zsiradék (nálam most mangalicazsír)
  • só, bors
A krumplikat egy kis késsel megkapargattam (hámozni vétek!), a répákat szintén vékonyan megpucoltam. Mivel tényleg helyes apró krumplikat sikerült válogatnom, ezért mosás után csak félbevágtam őket, a répát pedig nagyjából fél cm vastagra karikáztam.

A zöldségeket sós vízben megpároltam, még roppanósra, majd egy nagy serpenyőben zsírt hevítettem, s belezuttyantottam a krumplit és a répát. Erős lángos több oldalról megpirongattam (érdemes inkább dobálni a serpenyőben, mert a fakanál összetörheti a zöldségeket) sóztam és borsoztam, majd a legvégén rászórtam a felaprított, de nem túlaprózott petrezselymet és párat így is fordítottam a pirult darabokon.

Ez az íz, ez a remek köret szinte utánozhatatlan, nem is kell hozzá semmi. Mivel azonban nálunk húsevő vad lakik, egy egyszerű hagymás párolt csirkemellet készítettem mellé. Szempillantás alatt eltűntek az adagok a tányérokról.

(Mivel a csirke hagymás volt, nem tettem a körethez hagymát. Ellenkező esetben a felhevített zsiradékon újhagyma karikákat szoktam pirítani, s erre dobom rá a krumplit és a répát pirulni.)

Nincsenek megjegyzések: