2012. május 16., szerda

Juhtúrós sajtos rágcsa


Egy újabb gombhoz a kabátot projekt... előfordul...  Terveztem készíteni valamit juhtúróval, aztán nem lett belőle semmi. A juhtúró pedig várta, csak várta hogy beteljesedjen a sorsa.
Egészen vasárnapig csücsült a hűtőben, amikor a hűvös idő abszolút indokolta is a sütő bedurrantását. Keresgéltem mindenféle recepteket, és végül ez sült ki a dologból.


Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • fél zacskó sütőpor
  • 24 dkg vaj
  • 10 dkg juhtúró
  • 1 tojássárgája
  • 1 tk só 
Tetejére:
  • 1 tojásfehérje
  • reszelt sajt (minél több, annál jobb) :-)

Nagyon egyszerű a tészta összeállítása, tulajdonképpen csak össze kell gyúrni az alapanyagokat. Először a kimért lisztet vegyítettem el a sütőporral, majd elmorzsoltam a kockára vágott hideg vajjal. Ezután hozzáadtam a juhtúrót, a tojás sárgáját és a sót, és az egészből egy kis extra liszt segítségével jól formálható tésztát gyúrtam.


Ezután a tésztát fóliába csomagoltam és picit bedobtam a fagyasztóba, hogy a vaj visszanyerje erejét, majd lisztezett lapon kb. fél centisre nyújtottam. Az egészet megkentem a felvert tojásfehérjével és bőven reszeltem rá sajtot. Nem kell nagyon ízes sajtot választani, hisz a juhtúró íze is elég karakteres. Én most Pannóniát használtam.


Az elkészített tésztalapot derelyevágóval csíkokra szabdaltam és sütőpapírral turbózott sütőlapon aranyos színűre sütöttem 180-190 fokos előmelegített sütőben. A fenti adag nekem két sütőlapra fért rá.



Ajánlom mindenkinek, mert nem egy bonyolult recept és gyorsan elkészíthető. Ráadásul másnap is finom.

Nincsenek megjegyzések: